måndag 7 november 2011

Julpynt

Så fort Halloween tog slut, så flög julen upp, nu är det julskyltning i affärerna och julpyntet på väg upp. Förra året var det inte så konstigt att det var julpynt i mitten på november, för då kom jag från en kall höst i Göteborg, så då var man förberedd på att julen var påväg. Men nu känns det helt fel. Det var ju 35 grader och sommar för två veckor sedan och nu julskyltning? Hur fan gick det till?... I morse märkte jag att "vintern" är påväg för det var ca 10°C ute och det var lite frost i gräset på vissa ställen, men det är ju fortfarande ca 20 grader på dagen. 


Igår gick vi över på vintertid, så i morse var det helt plötsligt ljust ute när man vaknade. 


I morgon för ett år sedan så gick jag in på min sista vecka i Sverige vilket känns hel sjukt. Men något som är mer sjukt är att om 188 dagar gör jag min sista dag som au-pair, då blir det ingen mer diskplockning, inget tjafs om läxor som måste göras, inget bråk om läggdags eller om att man inte får äta mer godis! 


Men tänk om jag inte skulle förlängt, då skulle jag göra min sista jobbdag om 8 dagar, nästa tisdag, och jag skulle sitta på ett plan hem om en månad (som senast 15 december). Craaaazy


Tiden står still samtidigt som den flyger förbi utan att du märker det!
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar