söndag 27 november 2011

Lång långhelg

Denna helgen känns verkligen som en låååång helg. onsdag-söndag och varje dag har känts som en lördag. Idag är det Tompas 10-års dag och jäklar vad han har vuxit sen jag kom för ett år sedan!. För första gången sen.. hmm.. aa jag vet inte ens när, men på väldigt länge i allafall, (skulle vilja säga sen jag kom hit för ett år sedan, men det stämmer nog inte, eller?) så har jag bara varit hemma och hängt och det är faktiskt väldigt skönt! Tänkte att jag skulle passa på att ta det lite lugnt medans jag kan, för jag vet att nästa helg så kommer det vara full rulle från morgon till kväll och sen lär det väl bara rulla på helg efter helg, vilket i och för sig svin kul. Men ibland är det skönt att bara ta det lugnt, sova (även om det inte blev mycket sömn ändå) och bara chilla lite.


I morgon blir det barnkalas på Knott's Berry Farm för Tom och sen på kvällen ska jag iväg och fixa med Sveas luciatåg som är nästa söndag. Hur sjukt är det inte att i morgon, så är det första advent? 


Idag har vi haft klarblå himmel, strålande sol och 26°C och det kändes mer som vår än höst (bortsett från att träden är lite tommare (ojj skapade mig precis ett nytt ord) på löv, eller har röd,gul, orangea löv. Kom ut från gymmet vid 6-tiden och det var fortfarande ljummet ute och solnedgång. Körde längs med PCH och hade en underbar rosa-röd solnedgång som speglade sig i havet. 
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar