onsdag 28 mars 2012

Summer '12 show me what you got

Kollade precis i kalendern och jag blir lika förvånad varje gång över hur snabbt tiden går och hur lite tid jag har kvar här.. Men jag har vant mig vid tanken på att jag ska hem och inte bara "hem" även om detta faktiskt känns som hem för mig nu. Men nu börjar jag även bli lite taggad på att komma hem till Sverige och träffa alla och komma hem från den sinnesjukt långa "semestern". Jag har ju trots allt sommarjobb nu, så jag kommer inte vara luspank i sommar och som vi alla vet så är pengar= kul, det finns väl ingen som inte håller med om det?!. Där har vi i allafall en sak löst, en stor sak som jag dessutom hade rätt mycket ångest över förut "jag kommer hem från min älskade L.A, är pank och arbetslös" var inte jätte motiverande om man säger så. Jag ser fram emot mitt första "riktiga" jobb som inte har med barn att göra och sen får vi se vad mer som händer i sommar. Inbokar har vi en Bruce Springsteen konsert på Ullevi och sen är en sjuhelsike midsommar fest och kräftskiva oundvikligt och grillkvällarna kommer blir många (grannarna borde bli överlyckliga över att både jag och brorsan kommer hem i sommar och för lite väsen på gatan igen). 


Men innan jag kommer hem blir det en sjuhelsike semester med la familia. Hawaii, ni förstår nog inte hur mycket jag längtar, surfa sola bada pluuus att jag faktiskt fyller 21 när vi är där, vilket betyder goa drinkar på stranden. Efter det blir det San Diego, Vegas, Gran Canyon, Yosemite, San Francisco osv 


Men först så är det Coachella om mindre än en månad wihoooo. Festivalen ligger ju Indo (lite söder om Palm Springs) vilket är typ öknen, vilket betyder att det blir rääätt så varmt under sommaren där och vi ska tälta.. Känner redan nu hur klibbigt och gött det kommer blir, men fyyy - faaan va kul. Tältning hör till festivaler!
Gillar dubbelhakan och bilringarna, men jag hoppas inte det är så jag ser ut nu?! =S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar