söndag 28 november 2010

1:a advent

I lilla landet lagom är det minusgrader, snö, mörkt och julmysigt.

I landet utan gränser är det ca 20 plusgrader, sol med blå himmel och inte julmys- trots att det är 1:a advent här med!

Jag föredrar nog den plats jag är på just nu och runt jul får även jag också en dos av snö - en lagom dos-
Men det hade inte inte vart fel om man kunde teleportera hit lite svenskt, gott, godis och några fina, saknade vänner från det lilla landet där det tydligen  bara finns fina svenska tjejer!


Så istället för att mysa ner mig under en filt och läsa en bok framför vår mysiga brasa med en kopp te (för att få julkänsla) så dra vi på oss shortsen och sticker in till Hollywood. Hanna ska visa mig en "söndagsmarknad" som tydligen ska vara svin bra! Hope she's right!


//Em

1 kommentar:

  1. Landet lagom låter väldigt tråkigt (vilket det kanske är :-) ) Fantastiskt kul att läsa och se dina äventyr i landet utan gränser. Det låter som att detta passar dig som handsken, ha ett underbart år (minst) // Pappa

    SvaraRadera