måndag 22 november 2010

Driving in Los Angeles!

I går kväll körde jag bil för första gången i USA. Det var inte allas så svårt som jag trodde. Dock lite klurigt med alla vägarna, lite svårt att hitta i mörkret... Men det ger sig nog med tiden. Just nu känner jag mig som ett stort frågetecken när det gäller att hämta och lämna barnen osv. Men det löser sig när jag kört där några gånger skulle jag tro.

När man kör i Topanga Canyon på kvällarna är det bäcksvart ute och dom har inga gatlampor längs vägarna så man får förlita sig på de små "reflex"klumparna som ska vara vägens mittlinje, vilket gör att man inte ser det som är på sidorna av vägen och lätt missar avfarter osv.. (hahaha)

Ikväll ska jag möte upp Emelie för en fika inne i The valley. Sen får hon nog guida runt mig i centrum så att jag hittar!

//Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar