söndag 21 november 2010

Framme i LA

Nu är jag äntligen på plats i LA. Skolan i NY var rätt kass, lärde mig faktiskt inget vettigt.. Utav av oss var på skolan så var jag den enda som skulle till Los Angeles, så igår blev det ett par timmar på flygplatsen och i luften- Tacka vet jag Hannas Bok tips- Elsas mode! Det fick timmarna att ticka på rätt bra trots träsmak i röven!

Huset där jag nu ska tillbringa mitt åt ligger mitt upp i bergen i ett helt fantastiskt område, finns inget i Sverige som går att jämföra med. Det är riktigt häftigt. Huset är rätt så litet, men väldigt mysigt med rätt schysst tomt. Familjen är jätte bra (har dock inte träffat Pappa Tom ännu).

Idag har jag och Hanna (deras nuvarande au-pair) vart ute och åkt lite, hon har försökt visa mig runt här i Topanga och visat vart skolorna och så ligger. Men jag känner mig som ett frågetecken, men polletterna trillar nog på plats rätt så snart! Vi har rätt kasst väder här idag, vilket är lite segt, men å andra sidan så kan det ju inte bli sämre heller. Det här kommer bli ett grymme år, det känner jag på mig.
Joo just det, mitt rum. Jag bor inte inne i huset, jag har som en liten super mysig fjällstuga typ 5 meter utanför huset. Där har jag TV och två stora fåtöljer, ett badrum och en "övervåning" med säng och lite så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar