tisdag 30 november 2010

3rd street

Nu sitter jag och Hanna på The Coffee Bean och fikar.  Bilen är nu inlämnad på service, och vi har redan fixat med mitt Social Security number. Men jag fick en "miss match" med mitt namn.. i mitt pass står det BJÖRK, men i mitt visum står det BJOERK.. men det skulle dom fixa och skicka det hem till mig om 10 dagar! Det kändes som om jag satt på ett polisförhör, frågade massa saker om jag vart i USA förut- när och vart, om jag ansökt om körkort, till skolan osv, om jag behövt medicin eller vart inne på sjukhus osv.. sen sa hon "Om några av dess uppgifter du ger till mig nu är felaktiga, eller om du ljuger, så kan du bli åtalad för det.. Wooops, hoppas jag svarade rätt och att all stavning är korrekt, annars blir det jobbigt. 


Idag är det jätte fint väder, nästan helt vindstilla och soligt. Stackars alla tråkiga bleka svenskar, som sitter och huttrar på väg hem från skolan och jobbet, medens vi sitter här på jättemysiga uteserveringar och gottar oss!


//Em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar