onsdag 29 februari 2012

Jonas bröt USAs lagar men gjorde mig en supertjänst, han köpte ut lite alkohol till mig. Vi skulle bara kika in i en jätte stor affär som bara sålda alkohol, typ som systembolaget hemma, vilket är väldigt ovanligt här i USA eftersom alla drar till mataffären för att köpa sina alkoholhaltiga drycker. Men jag har letat och letat efter likör 43 sen jag kom hit och inte förens nu, 15 månader senare hittar jag den äntligen, jag blev så lycklig när jag såg den på hyllan och började hoppa som en liten tjej på julafton när hon precis fått sin första allra första barbiedocka och ingenting annat spelar någon som helst roll. 


Det blev en flaska Mindori, en vodka -Absolut så klart jag är ju svensk, en 43:a och några Smirnoff Ice- Green apple på det. Detta kom alldeles lagom i tid dessutom för Lara fyller 20 på torsdag så till helgen slår vi på stort och hennes värdföräldrar är i San Diego så vi har FF hela helgen och på ett och samma ställe för en gång skull, detta händer inte så ofta om man säger så!


/Em. 

1 kommentar: