onsdag 1 februari 2012

Svenskar i Topanga

Idag så åkte jag Lara och Ben, våran nyfunna vän från Topanga, ner och fikade på Pine Tree Sircle här i Topanga som ligger precis nedanför min backe typ.. Där finns det ett litet café, Water Lily, som ägs av en norsk dam/tant. Och när vi sitter där kommer min norska (men som pratar flytande svenska) au pair kompis förbi förbi med sin bebis och jag har inte träffat henne på evigheter, eller sen i september i allafall, och när vi sitter där och är lite oartiga mot Lara och Ben och pratar svenska, så kommer en annan kille förbi- som också är svensk och bor här i Topanga. Hur sjukt är inte det liksom, här i Topanga, som är en liten hippie by uppe i bergen. Efter 14 månader i Topanga börjar man äntligen träffa lite goá människor och även svenska människor! Snubben ska precis flytta över vägen, från ena sidan av berget, till andra, och där han ska bo är det en tennis bana så han undrade ifall vi ville komma över och spela tennis någon dag(?!) haha jag fick hans visitkort, så vi får väl se ifall jag kommer förbi, hade ju vart kul att lära sig tennis på riktigt faktiskt.


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar