fredag 6 maj 2011

Cinco de mayo

Yeyeee såg precis på mitt konto att joggingskorna jag köpte igår kostade bara 350 SEK, hur billigt är inte det då och dom är hur sköna som helst och dom ska tydligen vara svin bra också! 


Idag har jag vart duktig och varit och tvättat min bil, min gröna Toyota, för den var så fruktansvärt smutsig.. Ren blev den, men en backspegel fattigare. Vafan är grejjen. Jag orkar inte. Först försökte han spela dum när jag sa till dom att den fattades, sen steg mitt temperament ett snäpp högre och då sprang han direkt och hämtade spegeln som trillat av i tvätten. Han försöker trycka fast spegeln igen, men utan resultat. Istället bryts nästan spegeln på mitten. Och då höjs temperamentet ett steg till och nu börjar jag bli irriterad på riktigt! Efter mycket tjat med denna mexikanaren som knappt fattade engelska så kommer en annan mexikanare fram och påstår att spegeln alltid haft den där sprickan isig och att de inte är deras fel att den trillar loss. Nu steg mitt temperament helt plötsligt 5 snäpp till och jag känner hur det börjar koka inom mig (inte bara föra att det var 100° F ute). Tror han nästan blev lite rädd över att en liten, söt blond tjej som jag kunde bli så arg på bara några sekunder! Det är ju nästan fascinerande liksom... Mamma & Pappa ni vet vad jag menar, ni har fått vara med om det några 100 ggr för mycket.. ^^


I vilket fall som hest.. Han går tillslut in för att kolla videobandet som de filmat medans bilarna är inne i själva handtvätten. Och så kommer han ut och erkänner att det är deras fel osv. Men han ger mig bara ett nummer på en postit lapp och hävdar att det ska lösa sig om jag bara ringer det nummret.. Jag vetifan alltså, men han sa det så jag hoppas väl på det då! Annars ska jag åka tillbaka i morgon och då kommer mitt temperament ha stigit ytterligare 10 snäpp. Så jag hoppas väl allt fixar sig för jag orkar inte betala för deras misstag! Rätt ska vara rätt punkt slut!


Men nu till något mycket roligare. 
Skypade precis med min storebror och halva Boston lät det som. De var fullt igång med att fira den mexikanska högtiden "cinco de mayo", önskar att jag kunde vara med för det är inga au pairer som är sådär jätte party, joo på helgerna men inte på veckodagarna för alla börjar ju jobba så tidigt. Men i morgon är jag i allafall ledig och det ska bli sjukt gött. Sen jobbar jag visserligen på söndag men då hade jag tänkt ta med mig kidsen ner till stranden hela dagen. 


Ikväll blir det Aroma med Emelie, får se om Paulina hänger på, och förhoppningsvis Karin, Maja och Gabbi också! För om 3 veckor kommer vi ha minskar våran megagrupp med svenskar till 5.. Då är det bara jag, Gabbi, Maria, Maja och Madde kvar... =( 


I morgon får vi se vad som kan tänkas hitta på. Jag ska i allafall sova ut. Sen hade jag tänkt bättra på brännan lite grann, för Stoffer, Friis och Hjertat tycker jag är blek...  Suck. Måste ju vara brunare än Stoffer när han kommer!


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar