fredag 27 maj 2011

Ren Idioti

Nu är jag svinsur på dessa jäääävla handikappade och efterblivna LA borna som inte fattar någonting!


Åkte iväg i morse för att köpa en present till Stoffer han fyllde ju år för ett tag sedan. Så för längesedan bestämde jag mig för att jag skulle spara ihop så att jag kunde köpa den nya iPad 2 till honom när den kom. Under veckan har jag försökt luska i honom om det faktiskt var en iPad han verkligen vill ha, eller om han hellre ville ha någonting annat... Men uppenbarligen så var det ju den vita iPad två han ville ha! Det borde jag ju förstått med en gång, så jag kunde köpt den tidigare...


Jag skulle i allafall smita iväg en snabbis, ca 30 min, till Santa Monica för att köpa iPaden på Apple Store, men då var dom slut så istället försökte han sälja på mig en 64 GB:are och en 16 GB:are med Wi-Fi +3G men det vill jag ju för i helvete inte ha, men han vägrade lyssna, jag kände hur dollartecknen lyste genom ögonen på honom och han vägrade inse att det var inte det jag ville ha. Tillslut kläcker han ur sig "Åk till Topanga Mall dom har massa", så då får jag väl göra det då.. Sätter mig i bilen kör på 10 söder ut mot Los Angeles, och möts av KÖÖÖÖÖÖÖ... Sitter i kö i säkert 15 min, innan det är dags att köra på 405 Norr mot Sacramento och dör möts jag av KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Där var det ännu mera köer, och det var i princip omöjligt att komma på 405:an... Efter mycket om och men, var det äntligen dags att köra på 101 Norr ut, där kom man åtminstone framåt, men det var knappt det... Väl framme på Topanga Malls Apple Store, visar det sig att dom har ju för fan inga heller! Åååååh jag blir galen!  Så då var det ju bara till att hoppa in i bilen igen och köra hem.. Och Fan ta de som inte kan köra genom Canyon.. Kom igen? Hur svårt kan det vara?! Så efter mer än 2 timmar är jag äntligen hemma igen- utan iPad och ingen sol... Jag som bara skulle ner till Santa Monica och hem och sen ner till stranden. Bra jobbat L.A


Hur är det ens möjligt att Apple Store själva är sluta på sina egna produkter, framför allt den allra senaste som bara spottar ut reklam överallt och säljer som smör?! De borde ha hur mycket som helst på lager kan man ju tycka, eller?! 


Köerna i Göteborg kommer man ju glida igenom med ett leende på läpparna (åtminstone den första veckan innan man vänjer sig igen). Tänk om folk bara lärde sig köra bil i den här stan, så hade köerna halverat om inte ännu mer!  Näe men vi gillar att man får börja övningsköra när man är är "half way to 16" och inte dricka alkohol förens du är 21. Dubbelmoralen är på topp!


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar