söndag 28 augusti 2011

Hot Beach/Cold Ice rink


Igår var jag först på 3rd. street, stranden och i ishallen! Det blev lite shopping, lite sol och massa skridskor. Vi hade vårt au- pair möte i ishallen i Valencia, typ vid Six Flags. Men vi var bara två?! au- pairer där, vilket var lite segt... Men vår LCC hade med sig sin dotter och hennes kompis så vi var ändå 4 st på isen. Och jag fick låna "riktiga" skridskor av min LCC, med riktiga menade hon att dom var vita, hade en klack, hakar som man knyter runt uppe på vristen och taggar.. Men i själva verket så var det sånna mjuka, billiga knappt dugliga till nybörjare och skenorna var något av de mest oslipade jag någonsin sett! Men det gick att ta sig fram och jag slapp de blå skridskorna som man knäpper med spännen som alla pjäxor har, and thats good, really good! 
Ishallen hade 3 rinkar, en lite mindre för Curling och två full- size hallar, varav den ena var det hockey match på. Kändes skönt att stå i en kall ishall och kolla på lite hockey igen, för det saknar jag nästan mer än att åka själv.. Ishallen hade också en egen hockey/konståknings shop, där man kunde köpa allt möjligt, träningskläder, utrustning, skridsko skydd, skridskor (riktiga från Ridell såklart) klubbor osv osv. 

i veckan kommer det en norsk au pair tjej som ska bo här i Topanga någonstans! Första gången som en au pair (från CC) bor här i Topanga samtidigt som mig, så det blir kul!

Idag blir det förhoppningsvis stranden med Ebba och kanske att Elin hakar på också!

/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar