tisdag 23 augusti 2011

Palm Trees everywhere

Idag har jag varit på 3.rd Street med Nora, Olivia, Tom och Laurence. Tom skulle bara köpa lite leksaker, så vi lämnade tjejerna så att dom fick shoppa själva och åkte ner till stranden. Galet vad man vänjer sig vid saker snabbt, eller så är jag bara sjukt bra på att anpassa mig. Hur underbart är det inte egentligen att köra längs med havet och stranden eller på gator där man kan skymta havet mellan palmträden som står uppradade i flera mil?! Något man kanske borde uppskatta lite mer, men man vänjer sig och tillslut blir det konstigt nog ens vardag.. För jag lade knappt märke till det innan jag åkte hem till Sverige och det jag saknade mest hemma var de krokiga vägarna genom bergen och palmträden, det är ju så himla fint!


Nu är det dessutom alldeles lagom varmt vid havet, inte sådär stekigt varmt så man svettas efter två minuter och kan man till och med bada i havet om vill svalka sig lite för det var helt galet iskallt för två månader sedan.  Enligt Tom så blev jag tydligen uppraggad utav den ena badvakten idag också.. Han frågade var min accent kom ifrån och om jag ville att han skulle visa mig runt i L.A. Tom blev trött och sa då på svenska till mig "åååh Emelie måste alla killar alltid flörta med dig?!"


/Em. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar