söndag 11 december 2011

$ 200 åt helvete

Igår skulle jag aka hem till Josse i Hollywood for att jag idag skulle åka med henne och köpa julklappar. Det tog mer än 3 timmar att komma hem till henne, sjukt kul sådär en fredag kväll. Kvällen spenderades iallafall hemma hos henne med hennes roomisar och lite vin.
I morse var vi duktiga och gick ner till hennes gym som dom har här i byggnaden (fint ska det va nar man bor i Pent House). Där blev vi medtvingade av en snubbe att vara med på hans PT som han skulle ha med en tjej som for övrigt var den mest omotiverade människan någonsin för att träna. Men vi fick massa cred utav honom. Han tyckte att jag var stark och jag tyckte han sög som tränare- bra kombo!..
Efter det sa skulle vi dra ivag och shoppa. Men jag hade bestämt mig för att inte shoppa for jag ska spara pengar, men det kostade mig $ 200 att ens få köra ut bilen ur Josses garage. Den hade nämligen blivit towed-away över natten för man måste ha en lapp som säger att man får stå där under nattid.. Meeen skrivaren i lobbyn fungerade inte igår och kontoret var stängt så vi kunde inte skriva ut någon lapp, men vi tänkte att alla deras andra vänner står ju där ett par natter irad utan lapp, så dom kollar nog inte det ända för man måste ju ha nyckel för att ens komma in i garaget. Så vi parkerade där ändå eftersom att man inte får lov att stå ute på gatan här for då blir den också towed-away.. Men det hade ju inte spelat så stor roll vart fan jag ställde mig, hade lika gärna kunnat parkera mitt på Hollywood Blvd, vilket förövrigt hade vart roligare att få betala $ 200 för än för att stå stilla i ett garage... Så kul var det, där rök ett par skor for $200 som jag just nu haller på att dreggla över men som jag inte köpte för jag skulle spara pengarna, som ändå inte blev sparade... aaaaah varfor händer allt mig?! Det är säkert bara for att jag skrattat åt Freja och alla andra tjejer som fått parkeringsböter ett par gånger om.. Karma kallas det för!

Nu sitter vi på Josses golv och lyssnar på äar Kurt spelar gitarr och sjunger. I kv äll har jag en lapp i bilen så jag kan sova lungt, men nu ska jag ta och korka upp en flaska vin till, så jag lär nog sova gott oavsett! 
Skål på er. 
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar