torsdag 29 december 2011

Top floor

Just hemkommen från middag på hotellets nybyggda restaurang uppe på tionde våningen. För min del blev det sushi, California rolls för att vara mer axakt. 


Det roliga var att så fort vi satte oss vid bordet så kom dom och plockade bort vinglasen till oss som är under 21 - utan att fråga.. Men heeey jag är 21 om 5 månader och jag tror inte att jag ser så mycket äldre ut om 5 månader än vad jag gör idag?! Am I right or no?.. Hur kan dom veta att jag inte skulle dricka vin? Ser jag så liten ut, eller är det för att jag är med familjen och, som alla andra tror, att jag är syskon med dom andra 3 och borde därför vara någonstans mellan cirkus 10-18 år?! Inte vet jag men jag vet att jag hatar den här dumma 21-års regeln dom har här i detta landet. I Utah är dom dessutom extra hårda.. Nere restaurangerna i backen såg jag att dom kom fram och frågade vuxna om leg för deras öl som dom drack.. Så vi frågade idag på restaurangen vad felet är på dom som jobbar här?! Och då sa dom att Utah är extra hårda med sina regler. Man måste legga alla som ser ut att vara under 35 år (say what?!) och man får inte köpa två alkoholhaltiga drycker på samma gång, dvs. Jäger och Öl kan du bara glömma här!


Nu är det läggdags
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar