onsdag 28 december 2011

First day in Utah

Mer snö än i L.A och Sverige, men fortfarande lite för lite snö, lite mer snö och backarna hade vart grymma och inte bara isiga, vilket inte är jätte kul om man är nybörjare på snowboard. Men jag klarade mig ändå helt okej måste jag säga, inga brutala vurpor och än så länge är jag hel. Jag var duktig och hyrde hjälm denna gången, man måste ju vara rädd om det lilla man har där inne så man inte blir totalt hjärndöd.
Det tog oss typ en timme att ta oss ner för första backan, okej den var faktiskt väääldigt lång, men ändå, vaddå ”hej vi är nybörjare”.  Men när vi kom upp på toppen andra gången så var det bara jag, Tom och Nora som var med och vi möttes av en is storm.. Det blåset is mot oss, kändes nästan som att det haglade mot ansiktet.. Mindre skönt och p.ga. av det startade vi 3dje världskriget där uppe vilket gjorde att vi alla tappade suget för att fortsätta åka.. Men när vi kom ner igen mötte vi Vronkan som tog med sig Tompa upp till hotellet och så fortsatte Nora och jag att öva lite på våra ”to-turns” eller vad det heter.

Nu ligger jag i sängen och i skrivande stund tittar jag ut genom fönstret och inser att vi bor ju mitt i backen.. Sedär ja, så uppmärksam är jag! Nu ska vi gå ner till jacuzzin/poolen, det ryktas om att vi har 4 jacuzzi och två poolar varav en pool och en jacuzzi ska vara på taket- för dom vuxna… Undra om jag räknas till vuxen, för under frukosten idag räknade dom mig som barn, så vi fick betala 4 barnpriser! Att vara liten har kanske sina fördelar ändå!
/Em.

Nora & Tom påväg till LAX

Nik
Nik, Sam, Nora på LAX

Nora



Tom & Nora

Nik

Utah

Tompa


Poolen från skidbacken

Nora & Jag


Der ser ju bra ut i allafall




Mindre charmig, men den bjuder vi på...

Utsikten från Hotellrummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar