fredag 30 december 2011

Tur att jag vet hur man ska ramla!

Jag börjar bli riktigt "duktig" på snowboard, i allafall för att vara nyvörjare, nu kan jag tom. göra riktiga toe-turns. Min kropp är helt slut det krävs ju 100 ggr med energi och tålamod för att åka snowboard än skidor måste jag säga, men kul är det! Inatt har det snöat så backarna var mycket bättre idag, så man dog inte lika mycket när man ramlade. Men annars måste jag ju tacka konståkningen för att den lärde mig hur man ska ramla, det låter kanske konstigt men jag e grym på att ramla utan att man skada mig och på att ta emot fallet så att jag inte får lika ont. Om inte annat så är min kropp säkert ganska så härdad efter 16 år på isen, man har ju landat ett antal gånger rakt på svanskotan och efter varje träning så kom jag hem med nya blåmärken. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar