fredag 20 januari 2012

Den senaste tiden har jag lyssnat sönder Melissa Horn och Lars Winnerbäck precis som jag alltid brukar göra varje vår. Så himla härlig musik. 


 Igår efter gymmet hängde jag med min "PT", Nygel, och käkade lunch och sen drog vi hem till honom en stund. Han spelar gitarr, bas och sjunger och han är rätt så duktig på det också, så gissa om jag blev avundsjuk?! Blir så arg på mig själv för att jag slutade spela gitarr...  (Fast då var jag mest arg på mamma och pappa som mer eller mindre "tvingade" mig att fortsätta spela för dom visste att jag skulle ångra mig senare. Men klart att jag inte lyssnade på dom "neeej jag kommer aldrig ångra mig, jag vill sluta nu nu nu nu! gärna igår"  Bullshit, jag borde ha lyssnat på mamma och papp lite mer.. Jag vet inte riktigt varför jag ville sluta, jag ville spela elgitarr istället för akustiskt för det var ju mycket coolare när man var typ 12 år eller vad jag nu var.. Men när jag väl började spela elgitarr hamnade jag hos en tråkig lärare och så spelade jag med en annan tjej som var hur seg som helst, så vi kom ju aldrig någon vart, vilket var lite lagom uttråkande. Tror det var därför, jag behöver lite utmaningar för att jag ska tycka saker är roliga!) Jag spelade ändå i 6 år, var inte särskilt duktig men jag kunde ju i allafall läsa noter och plinga lite grann, nu kommer jag inte ihåg ett smack.. nåja min förlust får väl se om jag lyckas återuppta min talang någon dag!


/Em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar