onsdag 4 januari 2012

Samma dumma fråga!

Ett par gånger i veckan får jag samma irriterande dumma fråga som jag hatar eftersom jag inte vet vad jag ska svara.. -"Vad ska du göra när du kommer hem". Frågan isig är kanske inte så dum.. Men jag vet fortfarande inte, ett och ett halvt år senare vad jag ska göra när jag kommer hem och om 4 månader står jag där, hemma och vet fortfarande inte vad jag ska göra... 


- Ska jag jobba? Vart?
- Ska jag plugga? och i så fall, ska jag plugga i Sverige?
- Ska jag resa så jag kan skjuta på frågan ännu mer?


Egentligen vet jag nog vad jag vill göra.. Eller i allafall delar av vad jag vill göra.
Jag tror inte jag vill bo i Sverige, för det är bara kul 3 månader om året - Juni, Juli & Augusti!
"Hela året har jag väntat på
Juni, juli, augusti
Allts känns mycket bättre då
Juni, juli, augusti
Allting verkar lättare då
Juni, juli, augusti
Vindarna är varma då
Juni, juli, augusti"
- Gyllene Tider -


Jag vill bo i New York, Paris eller Los Angeles. Jag skulle vilja ha min egen klädbutik i USA samt öppna upp ett mysigt café där man tar en hederlig svensk fika, för det borde världen få njuta mer av!


Meen det är nog lite svårt när man är 20 år, inga direkta kontakter, kommer från Sverige, har ingen direkt utbildning och inte så himlans mycket pengar.. 


Skulle även kunna tänka mig att bli journalist inom sport och, eller mode..


Så jag är nog rätt körd. Men någonstans måste man ju börja- Drömma, det kan jag ju redan, så vad är nästa steg för att förverkliga mina drömmar? Ska jag börja plugga någon vettig utbildning, typ ekonomi eller journalism, eller något liknande? Eller börja jobba men någonting mindre kul, som troligtvis aldrig kommer ta mig dit jag vill eftersom att jag inte kan få vilket jobb jag vill med en gång och därför måste ta något enkelt "till att börja med"?



/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar