onsdag 27 april 2011

Cultural Care

Cultural Care måste vara den mest oseriösa Au pair förmedlingen någonsin, hade jag gjort om mitt val hade jag aldrig åkt med dom. aldrig. inte en chans. Om jag vetat det jag vet nu, så hade jag inte ens funderat på att åka med CC. Totalt jävla värdelösa. Dom har ingen aning vad det är för familjer de skickar iväg sina au pairer till, de har ingen aning om hur au pair familjen är eller hur deras hur ser ut. De har ingen aning om hur au pair familjen funger eller något och ärligt talat, de bryr sig inte om det heller. De har ingen aning om en au pair rättighet eller skyldighet. Det vet ingenting, de kan inte rådgiva om någonting. De enda de gör är att hjälpa dig över till USA och sen får du fan klara dig själv bäst du kan. LCCerna är värdelösa och tar inte sitt ansvar för 5 öre. De flesta LCCer jobbar bara som en LCC för att få extra pengar men bryr sig inte alls om sina au pairer..  gaaah jag blir så trött på att tjöt om denna värdelösa organisation. Jag är jävligt glad över att jag hittade min familj på egen hand och inte via CC. Få bara hoppas på att jag aldrig kommer behöva hjälp från min LCC eller liknande för då dör jag.. 


Känns bra att ha två väldigt nära vänner som är i rematch  justnu, kanske åker hem i morgon, kanske om två veckor eller kanske stannar. Vi får se vart det här slutar.. Spännande. Vi får helt enkelt turas om att ha inneboende hos oss nu!


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar