måndag 18 april 2011

My weekend

Fy vilken härlig helg. I fredags var ju ju på Ikea med Gabbi. Synd att jag inte köpte lite godis till mig själv för jag är jäääävligt godis sugen just nu, sådär sugen som bara jag kan bli. Jag klättrar snart på väggarna och får ett hysteriskt utbrott. Men Paulina kommer ju snart FAN ta henne om hon inte har med sig Godis till mig (tur att hon läser min blogg då! - Paulina du vet väl att jag älskar dig ;) <3 

I vilket fal som helst, så skulle jag ha köpt påskgodis på Ikea till Vronkan, på Sams kort. Men Ikea har tydligen en "Policy", att man alltid måste visa leg om man handlar med kort. Då vill jag bara förklara att enda gången du använder din legitimation i detta landet är när du ska in och ut genom landet, blir tagen av Polisen -om ens då?!, och på klubbarna, aldrig annars. Men på Ikea gör man tydligen det?! Så jag fick ju absolut inte köpa på Sams kort.. Nej nej, det går ju inte för då bryter dom sin policy. Efter mycket om och men så gav jag upp, för vem fan orkar stå och dividera fram och tillbaka utan framgång med en jävla mexikanare som inte ens vet hur man säger Hej på engelska?! aa Inte jag i allafall. Så jag ger upp och låter Gabbi köpa sitt påskgodis istället.. Tror ni hon behöver vis leg? FUCK NO?! Vaddå för jävla policy?! Det finns ingen policy på Ikea heller!  

 Det blev utgång i fredags med Emelie och Karin. Som vanligt blev det Supper. Vad hände när vi skulle gå in tror ni? Emelie kommer in, hon är ju 21, men jag blev nekad "Sorry hun, it´s 21 here". Så jag ställer mig vid sidan av kön och väntar på att Karin som står precis bakom mig i kön också ska bli nekad. Men nä nä då släpper dom in henne så snällt! Åååh inte min dag, världen hade något emot mig alltså. Så jag kilar ur kön, jag blir så fint utsläppt på röda mattan där V.I.P folket vanligtvis går in.
 Någon minut sen kommer Dakota (promotern som vi gick in med) han ser jätte fundersam ut, antar att han inte vet om min ålder?!, han drar mig med upp på "röda matten" och går fram mot vakterna. Tack och lov så var dom nu två vakter, var av en är min favorit, han vet att jag inte är 21 men släpper alltid in mig ändå. Så jag går ju givetvis fram till honom istället för den andra vakten som nekade mig.. Min favorit ler stort och säger "are you here again?!" och tänkte så fint släppa in mig. Men då får ju den andra vakten syn på mig och säger då högt så att alla på utsidan kan höra "Stop, don't let her through, she´s underage, She´s only 19" Men han lyfter på ögonbrynen, kollar på vakten, kollar på mig och kollar på vakten igen och så ger han mig en knuff i ryggen och trycker in mig! 

När vi tröttnat på Supper traskade vi vidare längs med Hollywood blvd, och vem träffar jag där, en kille från Sverige, eller närmare bestämt Göteborg. Jag blir ju lite nyfiken och undrar vart i Göteborg och till svar får jag Mölndal. För att vara ännu mer exakt, så bor han vid Krokslätts torg vilket är ca 15 min gångväg från mig! Världen är allt bra liten. Så på en vecka har jag nu träffat två stycken från lilla Mölndal! Hann inte prata så mycket mer med honom för det hade vi inte tid med, alkohol tillstånden stänger kl.2 här och då stänger även klubbarna.. Vi hann in på Roxberry. Men det var i stort sätt bara in och ut, innan det stängde. 

I lördags morse vid 7 -tiden åkte vi ifrån Hollywood till Karin i Agoura Hills, vid 9 -tiden låg vi vid hennes pool och där låg vi resten av dagen och i går åkte jag till Gabbi och låg vid hennes pool ett par timmar innan vi åkte till Beverly Hills shoppingcentrum, insåg dock att det inte alls var så stort som jag trodde, utan snarare 1/4 av vad jag trodde. Efter det blev det Chilis och sen vidare hem till mig för lite fruktsallad och "The tourist". 

Now you know what I´ve been up to. 
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar