måndag 11 april 2011



Hört att våren äntligen kommit till Göteborg. Fuskigt, för vår är väl ungefär det vi har här också bortsett från att det gått från sommarvärme till höstkyla?!.. Jag fattar ingenting, trodde det var sommar i princip året om här, men icke.. Börjar seriöst bli lite besviken på vädret här i L.A!

Men trots kylan har det varit en bra helg. I lördags förmiddag åkte jag förbi Rebeccas stall med lite kaffe till henne. Ibland önskar jag faktiskt att jag var en hästtjej istället och kunde ta mig upp på hästryggen och rida iväg. Efter det åkte jag vidare hem till Gabbi en stund för att sen åka vidare till Madde och det som vi kallar för "J.Lo-lyan". Ja namnet har en enkel förklaring - Jennifer Lopez gamla hus. Inte så himlans märkvärdigt faktiskt. Det var fint, men inte så mycket mer än så.. typ lite fransk lantlig stil- fast lite för lantligt för att det skulle blir bra. Och inte nog med det, vi tror seriöst att det spökar i det huset och att det var därför hon flyttade därifrån, we might be right, but we also might be wrong- who knows?..
  
Det blir middag hos Madde, kött och klyftpotatis med bearnaisesås- gudomligt gott, Har inte ätit det sen innan jag åkte hit! Efter det blev det taxi in till Main Street i St:Monica. Det blev en barrunda där vi gick från bar till bar. Vi hade sjukt kul, helt klart en av de bästa utgångarna här!
  
I går blev det intervju. En svensk frilansjournalist ville intervjua oss om hur det är att vara Au Pair här i L.A och allt vad det innebär osv. Hela förmiddagen spenderades med honom, vi får väl se ifall han får ihop en artikel till publicering. Efter det blev det en mycket fancy middag på California Pizza Kitchen följt av Yogurt Land och Donuts. Så nu ska jag upp på löpbandet en sväng.
  
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar