fredag 22 april 2011

Uttråkad

Idag var jag i skolan för första gången, rätt rolig lärare som satt och prata om droger i 45 min (det var ju national weed day eller något sånt här igår, vilket betyder att alla röker på. Niks matte lärare hade tydligen rökt på rätt så bra innan skolan igår). Förövrigt rätt seg klass, massa olika typer av människor som sög på engelska (dom är ju visserligen där för att läsa sig, men ändå). Sen kom jag hem och blev sjukt uttråkad. Tom sitter fastklistrad framför datorn och vägrar slita sig därifrån.. Så istället för att sitta och kolla på honom när han spelar data så trots att jag visste att Veronika kommer hem alldeles strax och ska baka bullar så storstädade jag köket, tömde kylen och torkade rent hyllorna, ställde i ordning i skåpen osv osv, sen dammsög jag även hel huset - jag hade passat bra som hemmafru, det är ju en sak som är säker. Precis när jag stängde av dammsugaren kommer Vronkan.. Och det tog inte många sekunder innan det var kaos igen!


Ikväll har Nik Lacrosse match på hemmaplan så jag ska se om jag hinner ner och kolla lite, tänkte ta med mig Tom men han vägrar och jag antar att Nora behöver plugga...


Hoppas på att Gabbi kan följa med mig åtminstone!
Ciao
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar