onsdag 1 juni 2011

Varför vet jag aldrig vad jag vill?!

Jag blir galen på mig själv, för jag är alltid så velig och vet aldrig vad jag själv vill. Jag ändrar mig alltid 100 ggr innan jag bestämmer mig för något och sen är jag ändå osäker på om jag faktiskt gjorde rätt val. Säger någon att jag ska göra si eller så, så gör jag omedvetet alltid tvärt om! 


Så nu sitter jag här med frågan "ska jag förlänga eller inte". Måste bestämma mig i Augusti hur jag ska göra och jag vet inte vad jag vill. Börjar få lite panik för att tiden bara flyger iväg och snart sitter jag där i augusti och måste ta mitt beslut.. 


Jag vill åka hem, men ändå så vill jag inte lämna mitt älskade L.A.. Om jag vill förlänga så kan jag välja mellan 6, 9 eller 12 månader. 


Antingen så gör jag bara ett år här och då slutar jag den 15 november och då tänker jag åker och hälsa på min storebror i Providence och kanske New York innan jag åker hem. Men då kommer jag hem till kalla vintern, arbetslös och fattig som en kyrkråtta. Får fira jul och nyår hemma, vilket är jätte mysigt, men sen då?!.... Jaa då vet jag inte vad som händer! Då måste jag söka jobb och det är ju inte alltid det lättaste. 


Eeeelleeeeerr....


Så förlänger jag 6 månader (till 15 maj) och kommer hem till sommaren i maj/juni. Då får jag förhoppningsvis kanske sommarjobba hos Pappa och då kan jag söka jobb till hösten.. 
Men om jag förlänger, ska jag förlänga hos samma familj då?! Eller ska jag prova på något nytt. Hade ju velat ha en amerikansk familj egentligen, fast då vet jag inte vart jag hamnar och jag har ju det rätt så bra nu trots allt!  Men jag är ju en person som tröttnat på allting, så kommer jag verkligen vilja vara au pair så länge?!


(Men som Hannas mamma Madde säger: It's once in a lifetime, allt här hemma kommer alltid finns kvar! Vilket är väldigt sant!)


Eller så åker jag hem och kommer tillbaka och pluggar i USA?! 


Kan inte bara någon bestämma åt mig (så att jag kan göra tvärt om)?!


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar