måndag 10 oktober 2011

Stick shift in L.A sucks

Igår blev det barnkalas som kanske var lite mindre kul, men det var två stycken från Göteborg, Kungsbacka, som var där så det var ju lite kul. Vid 6-tiden skulle jag och Lara dra vidare till Josse, men vi kan inte iväg förens ca 2 timmar senare. För att Laras gata upp till huset, är enfilig och bilar stod parkerad på rad längsmed kanterna och på deras uppfart fort som på led. Och min bil stod parkerad längst ner på gatan så att inte alla bilar skulle behöva flytta på sig när vi skulle åka (ibland tänker jag till), men så hade det ändå parkerat en Range Rover framför min bil och när dom skulle flytta på den så att vi kunde köra, så gick det inte så bra.. Bilen gick inte att få från parkeringsläget till neutralen.. Vilket betyder att vi inte kunde rubba bilen och vi kunde då inte heller komma fram.. Så efter mycket o och men, så bestämmer sig alla fulla föärdrar att dom skulle flytta alla andra bilar som stod i vägen för Laras värdmammas bil som står uppe vid huset allra längst in (vi fick ta hennes bil för Laras bil stod ännu längre in), så efter att ha flyttat runt på alla bilarna som var där så kunde vi äntligen komma iväg. Men det var svårare än så.. Lara är inte jätte duktig på att köra med manuell växellåda.. Det gick väl mindre bra för henne om man säger så. Så vi bytta medans hon skulle tanka- en full tank. Fråga mig inte hur, men hon försökte tanka en bil som redan var fulltankad, det ringde liksom inte en klocka när pumpen stängde av sig själv, eller när bensinen inte rann ner i tanken som den skulle?? Nej då, det måste ju vara något fel på pumpen då förstår du, för bilen var ju nästan tom.. Trodde hon för att mätaren i hennes andra bil går år andra håller (whaaat?!) Liite IQ-fiskmås där asså, men det är därför jag gillar henne, jag känner mig liiite smartare då som ni kanske förstår!

Jag insåg ockås varför amerikanarna inte kör med manuell i USA, för det var sjuuukt störigt att sitta och hålla på med koppling upp och ner i rusningstrafiken (klockan åtta en lördagkväll) på freewayen.

Idag däremot tog Lara på sig ansvaret att köra runt i Hollywood bland alla stoppskyltar och med manuell växellåda. Jag tappade räkning på antalet kärringstopp efter 20 st..  Men kul hade vi!

Nu är jag alldeles på tok för trött för att vara vaken.
Godnatt/Godmorgon
/Em.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar