onsdag 5 oktober 2011

Spongebob Squarepant

Känner mig verkligen som en levande diskmaskin för tillfället, har stått och diskat i säkert en timme och disken bara fylldes på mednas jag diskade..
Nu sitter jag i vardagsrummet och väntar på att min tvätt ska bli klar så att jag har träningskläder till i morgon bitti, men jag blir mer eller mindre hjärndöd för jag sitter mitt emellan alla andra.. Tom sitter vid TVn i vardagsrummet och kollar på Spongebob Squarepant, eller Svampbob Fyrkant som han heter på svenska, och han sjunger med heeeela tiden och skrattar så högt han kan åt minsta lila skämt (rätt gulligt iochförsig), Nora lyssnar på musik på sin dator och video chattar, Sam ligger i deras sovrum och kollar på TV på högtsa volym och Nik har fest i sitt rum, eller det låter som det i allafall.

Nu är hösten på G på riktigt här i L.A och det gör mig ingenting. Tycker det är mysigt när det är lite kallare och mörkare på kvällarna. Idag luktar det höst ute och löven har börjat trilla ner. Folk har börjat Halloween pynta och det är jätte mysigt.

Jag fick lite smått pankik förut, en utav au-pair tjejerna som jag åkte till USA med skrev på sin facebook att hon åker hem om 6 veckor.. Vilket betyder, att om jag inte hade förlängt, så skulle jag bara haft 6 veckor kvar, snart 5.. Jag gjorde nog rätt beslut att stanna kvar ändå, för nu känner jag att jag är inte klar med L.A ännu, men frågan är om jag någonsin kommer vara det?!.. Det märker vi om 6 månader!

Idag är det tydligen kanelbullens dag och jag tycker det är dåligt av er där hemma att iiiingen, inte en endaste kotte, tänkte på mig och skickade en kanelbulle.. (Den jävlen som tänker " men du kan väl baka egna borde få ett nackskott.. För jag har inte tid att baka kanelbullar, jag är ensamstående 3 barnsmamma och diskmaskin i ett, (plus kock, städerska, chaffis, psykolog osv osv) Och jag tänker inte baka bullar till migs själv? Det är ju lite "fetto" varning).

Förövrigt är jag äckligt sugen på New York... En weekend hade ju inte varit fel?! Någon som är på? Fast näe, jag vill hällre vara där över jul, fatta vad mysigt?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar