måndag 14 februari 2011

Alldeles för lite sömn- men vad gör det om hundra år

Alldeles precis var det fredag- men nu är det måndag.. dom två dagarna där emellan gick alldeles på tok för fort.. Det gillar jag inte. 


I fredas kväll kom Gabbi hem till mig, vi gjorde inte så mycket, men vi hade en "sleep -over" hos mig. Vi segade oss i lördags morse, så vi 11-tiden åkte vi mot Malibu för att möta upp Karin & Maja och kolla på Pepperdine Universitys baseball match- träningsmatch dock. Pepperdine måste vara den skola som har finast skolområde i världen, asså det var inte nådigt hur fint det var där! Det sägs att det var 26 grader, men jag tror att det var i skuggan det, för vi satt i stekhet sol och svettades som grisar- nice var det! Efter matchen drog jag och Gabbi oss ner mot stranden i någon timme, sen vidare ner mot St:Monica för lite shopping, sen hem till mig där vi mötte upp Karin & Emelie. Vi gjorde oss i ordning och begav oss in mot Hollywood- Las Palmas blev det. Vi hade svin kul ute, men  kvällen slutade lite mer kaotiskt för vissa..  Jag körde hem vid sådär halv fem snåret.. Så vi kom hem när Veronika stod i köket och åt frukost för att sen åka till jobbet..


Jag vill bara tillägga att jag blev fimpad mitt på handen av en ful fet svensk kille som har bott i Partille!


Karin & Jag vaknade typ kl.6 i söndags morse- helt jävla onödigt.. fattar inte varför. Försökte somna om.. men det gick ju sådär, det är ju inte min starka sida! Att duscha var ett måste- alla rökte hur mycket som helst i lördags och de rökte inomhus dessutom.. så håret luktade ju riktigt gott. Sen begav vi oss ner mot stranden för att sola Emelie & Karin fick massa färg, men jag har fortfarande inte fått en gnutta färg..


I går kväll var det Line dance med alla au-pair människor- hur mycket svenskar som helst! Från om med nu kommer jag aldrig mer Lita på Gabbi när det gäller hur man ska köra.. Det tog oss en timme extra att komma hem igår.. Först var vi på Topanga Canyon där vi skulel släppa av Daniel & Gabbi, men av någon anledning körde dom runt, vände och velade och sen hade Gabbi virrat bort oss. Till slut hittar vi Freewayn och då väljer hon North istället för South- så vi kör tillbaka hela vägen till där vi var på Line Dancingen nästan! Jag trodde ju hon hade koll för vi var ju på Freewayn- där kan man ju inte kör fel, så jag satt i baksätet och tjöta, av någon anledning så läser jag vilken exit som kom här näst å då var det Agoura Hills.. Då tappade jag tålamodet och skällde lite på gabbi, vi kör av och tankar, sen visar jag vägen ut på rätt freeway! Det gick jätte bra och jag lämnar sakta men säkert över till Gabbi (man kör ju bara rakt fram och svänger av till höger när ens exit kommer). men då gömmer gabbi att säga till Madde att köra av, så vi får köra av på nästa- "oops, ajaa dte går ju lika bar med nästa" tänkte jag, men då visar hon världens omväg runt hela skiten för att komma till Topanga mall där hennes bil stod. Så aa ni fattar sicken resa det blev.. Hem kom vi, men jag gör helst inte om det!


Malibu Canyon

Pepperdine University

Baseball 

Pepperdine University

Pepperdine University

Pepperdine University

Pepperdine University

Malibu pier


Pacific Coast Highway

Yoga i St:Monica- vi gillar snubben som strejkar yogan och solar istället.

Vi gillar även när sommarkläderna åker på


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar