onsdag 2 februari 2011

It's on the house

Jag behöver en paus, en paus från tidiga morgnar. Jag behöver sova. Jag skulle vilja åka hem och sova i min egen säng, helt ostört i 24 timmar och kanske lite till och sen åka tillbaka hit igen! Sovmorgon är jävligt underskattat alltså!


I går blev det Aroma med Emelie & Karin. Jag skulle vara lite "nyttig" för omväxlingens skull.. Så jag tog bara en Capuccino. Men efter att vi suttit där och sett så himlans svenska och söta ut så kommer en utav servitörerna fram med en bricka och säger "This is on the house". Jag blev ju givetvis nyfiken på vems "idé" detta var och vem som tyckte vi behövde lägga på oss lite mer eftersom att det var en gigantisk dessert, men fruktansvärt god chokladkaka med både grädde, vanilj glass, chokladsås samt jordgubbar och blåbär, så jag frågade ju då "who's it from?" Och då svarar hon "From the manager" efter den frågande blicken hon fick lade hon snabbt till "He's not here, he was on the phone"...  


Jag tror det är killen med lappen, men jag är inte säker!.. Så nu har vi lite att luska på.. Jag borde kanske sluta gå till Aroma om dom ska fortsätta ge oss feta desserter när vi kommer dit, för det är inte bra för lilla figuren- och här försöker jag vara nyttigt i ett land som inte vet vad nyttigt är!..


Jag kom iallafall precis hem från St:Monica College. Hade hoppats på att dom kunde vara lite mer hjälpsamma och fixa det här med kurserna till mig. Men dom sa att det bästa är att gå till kursen när den börjar och hoppas på att folk kommer hoppa av så att jag kan anmäla mig istället.. Så det är väl vad jag får göra då... - Annars blir det att ta två weekends till New York för att få ihop min 6 kredits, eller så skiter jag i att plugga och kommer hem i december och betalar min flygbiljett hem! We will se about that!


/Em.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar