söndag 6 februari 2011

Saturday night fever

Trots att det blev rätt så sent igår så var jag tvungen att gå upp kl 08.00 i morse, för idag jobbar jag extra för det har krisat sig lite här hemma- som det kan gå när när "pappa" är filmregissör och "mamma" är sjuksköterska som fortfarande pluggar sin Bachelor (eller vad det heter). "Du är Bäst" fick jag i svar av Vronken när hon frågade om jag kunde jobba några timmar extra idag trots att jag egentligen skulle vara ledig. Men jag vet inte om man kan kalla det för så mycket jobb. Jag hämtade Tom hos sin kompis i morse där han hade haft en "sleepover" inatt och sen åkte vi till tandläkaren-igen- (3 gången denna veckan) för att hämta hans temporära tandställning- för på onsdag näst-nästa vecka ska vi hämta den riktiga. 


Efter det åkte vi till Ralphs- en schysst mataffär som har värsta fräscha sallad- frukt och grönsaksbaren. Där köpte vi lite snacks till Toms basket lag, för det var våran tur att hålla i det idag. Sen begavs vi oss längs med PCH, ner mot Malibu- skönt att vakna upp till denna syn när det fantastiskt sommarväder och solen speglar sig på hela öppna havet och när alla surfarna ligger på sina brädor och bara väntar på att få fånga vågorna!- Sen var det sista basket matchen. 


Ikväll däremot då blir det utgång vet inte vart vi ska dock men in mot Hollywood skulle jag väl tippa på!


Jo ni kanske undrar hur det gick på min dejt igår kväll? haha vet inte ens om det är värt att ta upp.. 


Jaa jag är uppvuxen med två "överbeskyddande" men fantastiska föräldrar, som tror att jag aldrig lyssnar på dom, men efter 19 år och 5 månader så är det faktiskt lite av deras jobbiga tjöt som faktiskt fastnat..  För ovanlighetens skull, så tänkte jag mig för innan jag gav ut min adress till honom - min värdfamilj kanske inte skulle uppskatta ifall jag gav ut deras adress till vem som helst- så istället för att han fick plocka upp mig här hemma fick han plocka upp mig på Topanga mall - väldigt fansy alltså... 


Men i allafall. Vi åkte in mot Hollywood- någonstans runt Melrose Avenue- han hade reserverat ett bord på en rätt fin restaurang som var hur mysig som helst med jätte fin mat- det blev 3 rätters! 


Efter det åkte vi vidare till ett hotell som låg alldeles vid Beverlyhills Center, där hans kompisar hade födelsedagsfest på en bar/klubb på ett hotell. Här i USA är jag ju fortfarande bara en liten flicka, så när jag såg vakterna som stod utanför fick jag en klump i magen när jag klev ur bilen- tänk om jag skulle bli nekad nu- fyfaaan va pinsamt! Vakterna tog fram sin lilla ficklampa och lös på våra ID-kort, för honom var det ju inga problem han hade ju åldern inne, men för mig jag e ju hela 2 år för liten.. Men det gjorde tydligen ingenting- vakten hittade inte mina födelsesiffor och hans blick sa att han var rätt så förvirrad.. Han kläcker ut sig ett fundersamt "Welcome, where are you from?" och sen var det bara att traska in. 


Vid två tiden stänger ju alla klubbar här- så då drog vi oss hemåt - i dörren innan vi går får jag ett väldigt glatt "Goodbye Ms. Sweeden" från vakterna. (Något jag älskar med det här landet är att dom har "valet Parking" iprincip överallt vilket är så hiiimla skönt, man kliver bara ut från stället man varit på, lämnar fram en lapp väntar ca 2 min och sen kommer bilen fram rullandes hela vägen till entrén och så öppnar de dörren för en!) Sen släppte Saly av mig vid Topanga mall igen, där jag ställde min bil. 


Kvällen var trevlig, men inte så mycket mer än så, han var lite stel och tråkig.. men men- Jag får väl vända på det och se det som att, jag fick ju en väldigt fin 3 rätters middag och lite annat helt gratis, vilket aldrig är fel- ibland är det ju kul att bli uppvaktad som en liten prinsessa!


Gott gott i gott gott

Barbent i januari är något jag gillar skarpt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar