onsdag 16 februari 2011

Idag när jag skulle köra barnen till skolan så tog jag Vronkans bil (ska försöka dra ner på milesen på min bil) och jag hittade en rolig knapp- man kan ändra hastightsmätaren från mph till km/h -mycket bra funktion. Så idag fick jag då reda på att 35 mph är ungefär 60 km/h och då insåg jag helt plötsligt att hastighetsgränsen här är alltid högre än vad det är i Sverige!


Om man har en leasing bil, så får den gå 12.000 miles per år. Vi har haft våran (min) i ett år nu tydligen och den har gåt 21.500 någonting miles.. Vi har alltså rätt många miles för mycket.. Men vi ska ha bilen i 3 år så det blir ju 36.000 då, men ändååå det blir 14.500 miles på två år i USA?! Det är ju omöjligt framför allt här i L.A.. aja vi får väl se vad som händer med den här bilen...


Igår släpade jag med mig Paulina och bytta däck på min bil. Så nu har jag fyra nya fina däck istället för ett däck som helt slut, det skulle inte klarat många miles till innan det skulle pajjat.. Ett 2 som hade ca 300 miles kvar och ett okej- hur fan kan man sluta så olika på alla däcken?!


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar