torsdag 10 februari 2011

Thursday- almost friday

Idag har jag vart duktig! -Riktigt duktig to.m. Efter att ha kört Tom till skolan så tog jag mig ett rejält tag i kragen och bestämde mig för att städa bilen, åtminstone invändigt, har dragit mig för det ett tag för den var så jädra smutsig, massa skräp, smulor, löv, klet från dricker som de sölat med och massa annan skit över allt.. Så jag tog och dammsög bilen riktigt ordentligt- den blev ju ren, men inte som jag hade hoppats på.. Det går typ inte att få den helt ren för barnen har sölat med allt möjligt i den.. Men den var ju fortfarande lika smutsig på utsidan, så då gjorde jag det med- två flugor i en smäll. Frågade Sam vart dom hade bilshampo och sådana saker, jag fick en hink, en flaska shampo och en svamp?! Trodde alla män visste hur man tvättar bilen ordentligt?.. Resten av alla medel och grejer som jag ville ha hade han tydligen inte.. Jag som hade tänkt göra rent den riktigt ordentligt, man kan ju inte göra det halvdant.. När jag tvättar bilen hemma kan det ta ett par timmar att göra det, men idag tog det bara ca 1,5 timme att göra det och då tvättade jag ändå bilen 2 ggr utvändigt för den var så smutsig.. - men aja, skönt för mig, det är ju kanske inte det roligaste att tvätta bilen en hel dag!


Är förövrigt "hemma med sjukt barn" idag, eller med två barn snarare, Nik & Nora är sjuka..  Jag kommer så lätt bli världens bästa mamma när jag skaffar egna barn som siådär 10 år- det kan jag helt klart lova! Hur många klara liksom av att vara 3 barnsmamma till tonåringar vid 19 års ålder?!


Nu ska jag fortsätta vara lite duktig och ta mig ett välbehövligt träningspass.
/Love Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar