torsdag 24 februari 2011

Turista i L.A

Nu när mamma & pappa är passar jag på att turista på riktigt här med dom- se allt som man ska se och göra allt som man ska göra när man är här, för det kommer aldrig bli av annars!


I Måndags åkte vi upp till Hollywood skylten, jäkligt fräckt att åka där uppe i bergen med maffig utsikt ocg gigantiska hus, själva skylten var kanske inte så rolig, men det är ju bara en princip sak- det måste man ju göra om man är här! Efter det åkte vi runt lite och på kvällen åkte vi till E Observatory som ligger rätt nära där hollywood skylten var- gigantisk utsikt och jävligt fräckt på kvällen när man såg hela L.A och alla långa spikraka gator som går genom hela stan!


Igår tog vi en sväng på Topanga mall- det blev inte mycket shopping.. Men jag fick mig ett rosa skal till min dator! Det är ju alltid något!


Idag har vi vart inne i Hollywood och strosat runt på Rodeodrive som är ett måste för alla som gillar dyr shopping (och alla andar som tycker kläder är kul i allmänhet), väldigt mysig gata. Efter det åkte vi mot Hollywood Blvd där dom var i full rulle med att fixa och dona inför Oscarsgalan som ska vara där på söndag! Sen åkte vi heeeela Sunset Blvd tillbaka. Sunset Blvd är en av de längsta gatorna här i L.A, men det är en väldigt mysig gata och jag vet inte hur många kändisar vars hus vi måste kört förbi idag!


I morgon tror jag vi drar oss mot andra håller- Malibu, får se vad vi kan tänkas hitta på där. Fredag till söndag blir det iaf San Francisco!


Mitt minne här på bloggen är fullt... Så när jag orkat ta mig tid att köpa mer fotominne så ska jag lägga upp massvis med bilder! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar