måndag 7 mars 2011

"Jobbhelg"

Har jobbat hela helgen, men ska kanske egentligen säga "jobbat". 
Fredagen var visserligen en lång dag 6.30 am- 1.00 am.. 
Dagen började som vanligt kl. 06.30, men till min stora förvåning så var Nick redan uppe och käkade frukost när jag kom in i huset och Nora stod redan i duschen och då var det ju vara lilla Tom kvar, som visserligen vaknade upp på helt fel sida.. Efter att kört dom till skolan åkte jag hem, tränade lite grann och sen var det dags igen- körningarna gick på ett rullande schema hela eftermiddagen. Nora och Nik slutade skolan tidigare så jag hämtade Nora & Mia vid 1 och sen hämtade jag Nik vid 2.30 för han hade spelat Lacrosse i skolan och sne hämtade jag Tom och Tyler vid 3 och då köra vi även ner Nora & Mia till biografen. Sen kom jag hem och hann andas ut i några minuter innan Karin kom hem till mig -jag har ju trots allt svenskt godis! Sen körde jag och Karin ner Nik till Ryan för dom skulle på fest hos en klasskompis. 


Jag och Karin spenderade kvällen i soffan med godis och ostbågar och såg på Fucking Åmål med engelsk text- rätt rolig översättning på vissa ställen måste jag ju säga, efter den såg vi på Big Momma´s house 2 vilket var en väldigt härlig film, måste se trean som går på bio nu!

Vid 12-tiden var det dags att köra bil igen, då var det dags att hämta upp partykillarna. Så vi var inte hemma förens kl. 1!


I lördags morse fick vi däremot sova ut, vaknade av mig själv vid 9-tiden och var jätte pigg. Isak (Sams bror som var här på besök) tog alla grabbarna ner till The Valley för lite Go-cart och jag körde Nora till Mia och sen åkte jag och Karin ner till stranden och låg där hela dagen- Lite färg fick man allt!


På vägen hem plockade vi upp Paulina och sen kom Daniel. Jag slapp köra barnen i går kväll vilket var väääldigt skönt. Nora sov hos Mia, Tom var hemma och Nik var hemma med några kompisar!


I morse blev det pannkakskalas här hemma med Paulina och Daniel sen åkte dom iväg och shoppade och jag stannde hemma - jag jobbar ju trots allt! Så jag har suttit ute i solen en stund och skypat lite och även påbörjat min nya bok som mamma och pappa hade med sig- Elsas värld av Sofi Fahrman. 


I kväll kommer Veronika & Sam hem. Vronkan ringde precis och hon sa att där dom var i Mexico var bättre än Hawaii, det var världens Paradis ställe sa hon! Liite avundsjuk sådär.. men men.. 


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar