fredag 18 mars 2011

St. Patrick's day!

Vaknade tidigt i mors- satans vattenspridare som gick igen kl 5 i morse, kunde inte växterna väntat i en timme till innan de behövde vatten?! 
Idag fick Vronkan lite lyx- jag gav henne sovmorgon. Hon kom hem 22.30 i går och såg helt ärligt förfärlig ut (och nu är jag ändå snäll), har aldrig sett en tröttare människa. Så i morse fick hon sova ut, så skötta jag barnen- all by my self! Tom sov i Vronkan säng (Sam är ju bortrest) så jag trodde det skulle vara helt omöjligt att få upp honom utan att väcka Vronkan. But I was wrong. Jag belvde bara visa hans namn två ggr och "klappa" honom lite fint på ryggen, sen gick han upp och skötte allt själv- klädde på sig, åt frukost, borstade tänderna och satte på sig skorna, ja han hade t.om. tid att leka lite med skateboarden innan det var dags att sticka, jag blev helt chockad- det har aldrig gått sådär enkelt att få iväg honom på morgonen och nu var jag ju ändå helt själv! Niiice.

Jag släppte av Tom hos Spencer som han nu förtiden "carpoolar" med på morgnarna. Sen körde jag Nik & Nora till deras skola. Efter det var det direkt iväg till Paulina och vidare till St:Monica College. Skulle kolla en engelska kurs som hennes värdmamma sagt skulle vara "så hiiimla braaa"- Bullshit. Man fick inga 3 credits eller 75 timmar av den eller något sånt.. Men vi kunde få ett intyg från läraren som säger att vi tagit kursen och på hur många timmar, men då är ju den stora frågan om det är tillräckligt för att det ska bli godkänt från våran totalt värdelös Au-pair agentur (it´s a long story, men det kan vi ta en annan gång). Ska ha möte med min LCC i morgon, så vi får väl se om hon har svaret på detta och på taxan man måste betala- troligtvis kommer hon sitta som ett frågetecken och varken fatta, eller veta någonting- som vanligt!

Nu på eftermiddagen har jag haft det hur skönt som helst. (försök föreställa er detta in i minsta detalj): Jag körde Nora till Frisören och medans hon klippte sig så satt jag på utsidan med en latte- Frech Vanilla för att vara med exakt, mamma & pappa, ni vet vad jag menar. Här snackar vi goda grejer, Starbucks är ingenting jämfört med Bensin mackarnas latte- tro det eller ej, men det är sant! I alla fall, där satt jag med solnedgången mellan höghusen och palmerna, svin bra musik i bakgrunden och min grymt braiga bok- Elsas Värld! (Just nu är jag precis mellan hennes NY-resa och L.A-resan som han ska påbörja). Observera nu då att klockan var efter 7 pm, alltså efter kl. 19.00 och det var fortfarande härliga 20 grader ute! När jag körde hem sen fick vi världens finaste solnedgång över havet innan solen försvann någonstans bortom Malibu! så kan ni nu då tänka på att i Sverige är det nog kolsvart redan vid 5-tiden och några få plusgrader på dagarna. Jag trivs som fisken i vattnet helt enkelt!

Love Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar