måndag 21 mars 2011

Lördag

Igår kväll hade vi nog våran roligaste utekväll hittills här i L.A. Jag, Emelie och Karin mötte upp några andra och åkte in till Roxberry med dom. 

Vi startade kvällen såhär. 

Gjorde i ordning oss hemma hos mig vid 4 tiden, vid 6 tiden sprang vi in på Vons. Lite dricka behövdes inhandlas. Där ifrån vidare hem till Patrik i St:Monica och lämna bilen. Därifrån taxi till Beverly Hills där det var förfest hos några svenska SMC- tjejer (Santa Monica College)- Var planen. Men det blir inte alltid som man tänkt sig.. 

Huset dom som tjejerna bor i var som en labyrint av lägenheter och det var omöjligt att få teckning på mobilen och efter att Patrik kommit ut och öppnat porten för oss, så hittade han inte tillbaka till deras lägenhet! Så efter att antal dörrknackningar på fel dörrar och mycket velandes fram och tillbaka hamnade vi i husets "Pool rum/ sällskapsrum". Så vi bestämde oss för att börja förfesta där istället. 


Det fanns en frys med is i, inga muggar, vi hade Vodka, Redbull och Sprite. Vi började shotta från flaskan (?!) Sen hittade vi en tom vas som vi sköljde rent och blandade groggen i istället. 


Det blev dags att leta upp SMC-tjejerna på riktigt och denna gången hittade vi dem. Vi var i deras lägenhet en stund innan vi fick skjuts in till Roxberry där mitt hår och ansikte fick smaka på 4 drinkar rediga drinkar (förklaring kommer sen). Bra musik, goa människor, dock lite väl mycket svenskar, mycket dans. En bra kväll blev det. 

Jag fick mig två roliga/pinsamma upplevelser under kvällen.. - Det gäller ju att bjuda på sig själv!
Den första var när jag träffade Alex (min värdfamiljs kusins kompis) i baren och skulle följa med honom till deras bord. (Observera nu att jag då faktiskt hade 12 cm nya klackar på mig). Vi går igenom dansgolvet, det är rätt mörkt och knökat med folk, och man ser varken golvet eller sina egna fötter och jag går bakom Alex som e ganska mycket längre än mig så jag ser inte heller vad som händer framför honom. Jag observerar att vi strax ska gå förbi en stor svart rund pelare som står mitt på dansgolvet, men vad jag inte ser är att Alex tar ett litet skutt över en annan tunn svart stolpe som går diagonalt ifrån taket till golvet precis bakom den stora stolpen. Och vad tror ni händer? Jo men självklart snubblar jag på den stolpen och faller handlöst ner mot golvet och får min drink rakt i ansiktet, det mesta hamnade i mina ögon! Alex reagerar bara över dunsen bakom honom och ser lite förvirrad ut när jag helt plötsligt inte var bakom honom, utan istället ligger på golvet. Vi både brister ut as garv. Han trodde dock att jag slagit ihjäl mig- But I´m allright! Jag hade ju kanske kunnat hitta en quarter eller något annat av värde på golvet. Men idag hade jag inte turen på min sida.  

Det var den första incidenten. 

Den andra var lite senare under kvällen, när jag stod och dansade med Jossan samtidigt som jag skulle svarar på ett sms. Som vanligt har jag hål i händerna och tappar givetvis mobilen i golvet. Så vad gör jag? Jag måste ju ha min telefon. Så jag börjar leta efter den på golvet och försöker att undvika att bli knuffade av någon som dansade så att jag ramlar igen för det hade ju vart så himla pinsamt. 

"Yeees äntligen! Jag hittade mobilen" tänkte jag. Jag plockar upp den från golvet, men tänker inte på det som händer ovanför mig d.vs. i ansiktshöjd för alla andra som inte tycker om att ligga på golvet och lukta på fotsvetten.. 
Så precis när jag reser mig upp passerar det en kille som precis varit i baren och köpt tre stora drinkar som han säkerligen ska ge till några brudar. Så där flyger jag upp med huvudet rakt upp i hans händer så jag får alla drinkar i huvudet! "ooooops" säger jag till honom och sen hör jag hur Jossan dör av skratt. Han blir nog lika chockad som mig, fast han skämdes nog dock mer för det var ju han som "tappade" drinkarna i huvudet på mig. Han bad om ursäkt säkert 10 ggr, men med 3 drinkar rinnandes i hela ansiktet och mascara på kinderna så jag gav upp och orkade inte bry mig längre för jag insåg att jag nu utan tvekan såg ut som hejkomochhjälpmig!

Det var inte mycket att göra åt saken.. Jag tog det med en klackspark och  försökte rätta till sminket lite grann, eller aa rätta till och rätta till.. Ta bort mascara och eyeliner från alla andra ställen än på ögonfransarna och ögonlocken där det ska vara!

Väl hemma hos Patrik slutade kvällen såhär. 



Trots min otur med drinkarna så hade jag en jävligt rolig kväll!
/Em. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar