fredag 9 september 2011

Resesugen

Trots att jag är utomlands just så, så vill jag ändå åka "utomlands". Jag är sjukt sugen på att komma iväg lite och göra något annat än "bara" L.A. Just nu kollar på flyg till Miami, Hawaii och Cancun och själva flyget är inte jätte så dyrt, det ligger mellan $ 150-300 men sen tror jag dock att boendet kostar svin mycket... Lite svårt och veta vart jag vill åka nu dessutom, eftersom jag förhoppnings vis, jag måste/jag ska, åka någonstans på min resemånad i maj/juni innan jag åker hem och jag vill ju inte åka till ett ställa två gånger på ett år, när det finns tusentals ställen som jag skulle vilja åka till.


Jag tror att jag kommer åka med Elin Björklund i San Francisco, och det vi pratat om är att åka till Vegas (vi fyller ju 21 i april och maj), och Hawaii eller Cancun. Men vi får se hur det blir. Måste ju få se lite mer än bara Kalifornien när jag är här (okej jag var i New York i höstas innan jag kom hit, men det räknas inte för det var bara en snabb visit).


Jag hade tänkt besöka brorsan i Providence utanför Boston, men eftersom han är värre än vad mamma och pappa är och har tummen jäääävligt långt upp i röven (den sitter nog fast någonstans vid revbenen skulle jag tro, konstigt så stark som han är så borde han väl ha fått ut den vid det här laget??!) så är det sjukt svårt att planera när man kan komma osv.. Så det kanske inte ens blir något Providence för mig den här gången.. - Men kommer jag inte dit nu, så vet jag att jag kommer ju ändå åka dit sommaren 2013 när han tar sin graduation, så det är väl inte hela världen om jag inte skulle komma dit men ändååå..  Det hade vart sjukt kul!


Jag hade velat åka till:
New York - har jag pengar över att shoppa för så lär jag åka dit innan jag åker hem.
Providence - hänger på brorsan
Vancouver 
Vegas - kommer fira min födelsedag där (om allt blir som planerat)
Cancun
Hawaii
San Diego - kommer bli av (hoppas jag),  ska ta surfkurs där 
Santa Barbra - kommer bli av (hoppas jag)
Men vi får väl se vad som blir av eller ej.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar