söndag 12 december 2010

Mmmmmm... Marabou


Idag har det varit jätte varmt- hur skönt som helst. Höll på och koka ihjäl innan Toms basket match i morse, stod med svarta långbyxor i solen och det kändes seriöst som en riktig sommardag i juni (enligt svensk värme). Så jäkla underbart! Det var faktikst väldigt kul att vara med på Toms basket match idag. Alla föräldrarna kollade lite konstig på mig och frågade "who is your son?" haha så skrattade jag bara å så att jag var Toms "nanny". Hela gymnastiksalen var full med folk för att kolla på matchen, vilket jag tycker är sjukt kul- för så är det ju verkligen inte i Sverige.

Nik och hans kompis blev väldigt godissugna för en liten stund sen så de började leta igenom hela huset efter något godisliknande (precis som jag brukar göra när jag får abstinens), tillslut så hittade de en Marabou choklad kaka- jäävlar va gott det var!

har precis kört ner Tom till hans kompis Tyler för dom ska ha en "sleep over" där- så ikväll slipper jag läsa Bamse, Kalle Anka och Musse Pigg i en timme innan han ska sova... Det är faktiskt mysigt, i går somnade hon på min axel medans jag satt och läste för honom! Och Nora ska snart iväg på någon grejj med sina tjejkompisar, så ikväll är det bara jag och Nik hemma tills Veronica kommer hem, så då blir det Pizza för oss!

I morgon ska jag på mitt första au-pair möte med au-pairerna i området, ska bli kul och se vad det är för några typer! Sen kanske det även blir lite pepparkaksbakning och skridskor - om de e klara med alla läxor först dvs. 

//Em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar