torsdag 16 december 2010

Tuta och Kör

Fyfan va folk kör dåligt här, ser massa krockar varje dag, stora som små. Folk som vinglar över och helt plötsligt kör i två filer, folk som missar rödljusen och tvärnitar ca 5 cm ifrån bilen framför, folk som inte tittar sig för i korsningar, folk som  tar kurvor i mitten av vägen, folk som kör med helljus hela tiden efter kl. 7 och total bländar alla på vägen, eller folk som helt enkelt bara kör alldeles på tok för långsamt för att ens vara lagligt. 
Asså allvarligt talat så kommer jag bli chockad om, jag inte krockar innan mitt år är över här! Jag tycker det är as lätt att köra bil här, men jag känner mig aldrig riktigt säker när man vet hur kassa ens medtrafikanter är. Nog för att Sverige är lite väl hårda med sina uppkörningar och teoriprov, men här släpper en alldeles för lätt.. Vad hände med ordet lagom liksom??!- Någon som förstår innerbörden av det kanske?


Tack och hej
leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar