söndag 19 december 2010

Rainy saturday..









Detta var gårdagen i bilder
Fika-shopping-klädbyte-middag+ösregna på det. Ja det var går dagen. Julia från Österrike och Emelie kom hit och hämtade upp mig. Sen åkte vi ner mot The Valley för en mysig fika, efter det blev det lite shopping. Blev ett par termobyxor och lite annat småplock. Efter det fick jag skynda mig hem för att byta kläder för sen skulle jag i väg med alla svenska tjejerna till Sandra "avskedsmiddag" för hon ska åka hem idag.. Det blev Sushi och sen en sväng förbi Ketchup för desert. Där tog kvällen slut för dom andra, men jag och Gabbi åkte vidare till Café Aroma för ännu en fika! Där konstaterade jag att Jordgubbar och choklad skulle jag lätt kunna jag leva på för resten av mitt liv, för jävlar va gott det är!
Sen åkte jag hem till mig. Somnade runt 2 tiden, och vaknade pigg och glá 07.54.. 

Helt plötsligt känner jag inte att L.A är sådär jäävla roligt faktiskt. Regn, regn, regn, regn, lite mer regn, och åter igen regn.. asså det har verkligen regnat nonstop i 3 dagar?! Vad hände med "it never rain in southern California" egentligen? Men Amerikanarna är själva lite förvånade och hela stan stoppar typ upp lite grann när det regnar.. Så när det väl slutar regna kommer det inte regnar på att bra tag, kanske inte mer detta året- hoppas vi på! 

Idag är det packning som gäller.. Vet inte riktigt vad man ska ha med sig.. Men det löser sig. 6 pers= 3 bilar? Jaa men matten går ju bra?! (Jag har aldrig påstått att jag en är lite bra på matten.. Men hallåå? det där kan ajg faktikst räkna ut utan att en behöva tänka efter en extra gång.. - Eller som pappa säger "det där jag man väl räkna ut med röven!". Vi ska åka i 3 bilar upp.. Sam och jag tar var sin bil upp med barnen i morgon och Veronika kommer upp på onsdag tror jag för hon måste jobba, så då tar ju hon sin bil upp.. Här tänker vi inte på miljön inte, vaddå vad betyder miljö?

När nu ska jag se till att få någonting vettigt gjort, typ som att gå in och käka upp Veronikas lussebullar ho bakade igår! Lite frukost är ju alltid gott.

Tjingeling badring
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar