torsdag 20 januari 2011

Check

I dag är jag svin glad! I morse efter att jag släppt av barnen i skolan åkte jag direkt till DMV-office och ställde mig i kön till teoriprovet- Jag var där 8.30, ca. 30 min innan det öppnade, och det var ändå ca 100 meters kö utanför! ca 3 timmar senare kommer jag ut med ett smile på läpparna och ett halvt körkort rikare! Jag klrade det på första försöket! Wohooo - men jävlar vilken barnlek det är jämför med de svenska teoriproven. Man får en penna och sen ett papper med 36 frågor, sen går man till ett "bås" typ sådana som man har när man röstar i Sverige, sen så ska man kryssa i rätt alternativ av 3 möjliga! av 36 frågor får man lov att ha 6 fel, och i Sverige har vi typ 60 eller 80 frågor eller något sånt och får inte alls ha många fel haha men jag var lika glad för det. Så i morgon ska jag boka min uppkörning, som tydligen ska vara ännu enklare! 


Efter det åkte jag till Gabbi, vi käkade frukost och tog en promenad, kollade lite på alla små "slott" som ligger runt om i hennes område. (Michael Jackson bor tydligen 15 min ifrån Gabbi, men dit orkade vi inte gå). Sen var det dags att åka och hämta Tom från skolan, så från kl. 3- kl 5 har jag suttit i bilen och kört fram och tillbaka typ. Först till Toms skola- och lämna av honom hemma, sen när jag kom hem hann jag bara vända innan Nora ringde och ville bli hämtade, så då hämta jag henne och körde hem henne, och när jag kommer hem igen ringer Nik och då vill han bli hämtad från skolan. Segt som faan buts thats my job!


Har precis gjort middag till barnen och undertiden som jag gör det ropar Nora från sitt rum och när jag kommer dit håller hon på att torka upp sin spya på golvet muuums.. Skulle tippa på att hon har maginfluensa eller något för det är massa barn som är hemma från skolorna för att dom ligger hemma och spyr. Gabbi och Christoffer har tydligen gjort detsamma.. Jag hoppas dock inte det för då lär ju säkert  jag också få det om jag behöver vara "hemma med sjukt barn" i morgon. Så nu käkar vi andra vitpepparkorn, för det tror jag funkar dom senaste åren har jag tagit det när jag träffat någon som vart magsjuk och jag har inte blivit det. Senast var när jag & Hanna sov hos en viss Cecilia Lans när det visade sig att både hon och hennes stora syster var magsjuka och låg och kalvade som bara den-mycket mysig upplevelse! Men ingen av oss blev sjuka, vilket e riktigt konstigt, så därför tror jag på vitpepparkorn! 


Förövrigt så pratade jag med Emelie Förut och då sa hon att hon inte får lov att gå och hämta Jake (hennes 6-åring som hon passar) från skolan för att dom har haft skottlossning på hans skola, så att dom spärrat av hela området och motorvägar och allt. Dom hade tagit fyra killar, men eftersom att man inte vet om det är någon av dom, så vågade inte hennes pappa släppa iväg henne och den yngsta, Blake 1 år, för man vet ju aldrig vem/vilka man stöter på här. När jag satt i bilen på vägen hem från Gabbi så såg jag 5 polishelikoptrar som åkte runt ovanför "The Valley" har aldrig sett så många på ett och samma ställe. Det var nästan lite "Wow-effekt" på det för dom körde så himla lågt!


/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar