måndag 17 januari 2011

Sommar sommar sommar och mer sommar ser det ut att bli! Vädret är helt underbart här borta nu är det alldeles perfekt, lite kyligt på kvällarna när solen gått ner bara.. Men det gör inte så mycket ändå, finns nog värre saker här i livet skulle jag tro! Idag tog jag & Emelie med oss Nora & Mia ner till stranden för att spela lite beachvolleyboll men småtjejerna tröttnade ganska snart, det fann ju inga snygga killar att spana på förstår ni! Så efter 2 timmar sol och volleyboll körde vi hem dom igen och sen åkte jag och Emelie ner till 3rd Street för shopping- men ingen shopping för min del, utan bara för Emelie.. buhuuu.. 
Inne på Michael Kors butiken kommer de båda manliga expediterna fram till mig och kommenterar mina lila sandaler med stenar, strass och nitar på- "I really love your shoes", men jag kan tyvärr inte avgöra om de var bögar eller inte, men dom var i vilket fall snygga för att vara amerikanare, så därför får jag känslan av att dom var lite "mjuka i handen" som Emelie brukar uttrycka sig så checkt!

(Hur schyssta är inte vi då- amerikanarna har fått en egen "snyggskala" här borta: Han var snygg! -Va, tycker du?- Jaa enligt amerikanska mått var han ju snygg).

I morgon får jag återigen sovmorgon mmmm vad jag gillar det här! Vronkan kom in förut och skulle ge mig min lön och då frågade hon hur jag trivdes här hos dom?! Amen hallå eller? det är väl ganska så obvious att jag trivs mer än väldigt bra här! Det går liksom inte att inte trivas här! men åter till morgondagen igen. Ja som sagt barnen är lediga från skolan för det e någon speciell dag i morgon, don't ask me, så dagens att göra kommer att se ut ungefär såhär:

Se till att Tom spelar fiol
Förhöraa Tom på läxan
Köra barnen till tandläkaren

Där emellan hade jag tänkt hinna med att träna och boka tid för körkortet för tiden bara rusar iväg och jag har nu varit i US and två månader nu och mitt svenska gäller bara i 3 månader, men asså fattar ni? Det var två månader sedan jag lämnade Sverige?- tiden går väääldigt mycket snabbare än man tror, för det känns som att jag bara vart här i typ två veckor men icke sa nicke! Men att tiden går fort är bara ett extra tecken på att jag trivs!

Men nu är det läggdags för mig innan jag somnar på tangentbordet...
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar