fredag 28 januari 2011

Mad Women

Jahopp, då är man precis hemkommen från uppkörningen!


Aah det gick väl sådär asså.. Körde upp i St:Monica- vilket är ett "lugnt" område med massa korsningar, rödljus och cyklister och gångtrafikanter.


När vi var klara fick jag ett: "Are you afraid of the traffic or why are you driving so carefully? You are driving good- but it's way to careful.. Just go with the flow as everybody else!"


Sen gick vi igenom vad han tyckte jag gjorde "fel/för försiktigt"..

  • Råkade vänta lite väl länge på att en cyklist skulle köra förbi (ca 5 sek) - Jag borde ha kört direkt.
  • Man får ju inte stanna i korsningar, så då har dom markerat ut vart man ska stanna vid rött ljus som kommer precis efter korsningen- och på andra sidan korsningen var det massa bilar och jag ville ju inte hamna i korsningen, så då stannade jag vid den markerade linjen- men då tyckte han att jag skulle knött mig fram istället och kliat den andra bilen i röven! 
  • Jag tittade för långt fram så till rött ljus eller övergångsställen saktade jag för tidigt 
Så då var det bara att sätta sig i bilen och köra därifrån igen?! Hur sjukt är inte det liksom!


Tack för den. Jag körde precis som jag brukar och jag är nog inte den personen som kör lugnt och försiktigt?- Pappa tycker jag kör som en biltjuv, brorsan tycker jag hetsar, Gabbi tycker jag kör för fort Emelie gillare det för hon kör lika dant!


Känns bra att dom lär folk att köra som idioter i det här landet- inte konstigt att dom har så jävla mycket trafik olyckor!


Och nu funkar inte deras hemsida- så nu kan jag inte boka ny tid.. Sug get pung säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar