torsdag 6 januari 2011

Livet är en dans på rosor -med taggar på!


Igår var en tuff dag. Jag & Tom var ensamma hemma hela dagen och vi gick varandra på nerverna hela tiden. Han vaknade på helt fel sida och jag var ovanligt trött. Så fort jag sa någonting så började han gråta och skrika och det tog aldrig slut.. Det var helt sinnes och jag visste inte vad jag skulle göra- och jag är ändå pinsamt nog, "van" med fighter, gap och skrik..

Efter en hel dags bråkande och skrikande var jag rätt så sugen på att packa mina väskor och boka mig en biljett hem igen. Fast det är ju egentligen inte det jag ville, så jag bet ihop, tog hans skit! Tack och lov var Nik hemma under kvällen och han var på min sida. Det slutade med att Tom bråkade med oss båda två istället. Det var kaos här hemma (det var mycket värre än när jag och mamma bråkar hemma). 


Kvällen slutade i allafall med att jag läste hans "godnatt saga" och sen såg på en film som Jonas skickade- Forrest Gump. Jag kan inte säga om den var bra eller dålig för den var både och samtidigt som den var fin på något sätt, om ni inte har något bättre för er, så se den. 


I morse vaknade Tom åtminstone nästan på rätt sida. Han var lite gnällig men det har försvunnit nu. Han hade en önskön- och det var att åka till "det där coffeé placet, vad heter de nu igen"- Starbucks menade han ju såklart, han vill ha smoothie därifrån. Så det ska vi göra innan vi åker till hans basket! Ska även svänga förbi Vons och växla in  mina 2 kg mynt som ligger i min plånbok och skräpar till sedlar. Jag fattar fortfarande inte hur jag ska använda alla olika mynt det är ju helt sinnes. Jag vet att dom största silvriga sakerna är quarters och dom är bra att som parkeringspengar! Resten är bara skräp.. 


I förrgår morse hade vi förresten någon typ av designer/hantverkare här. Vi, eller aa dom, ska bygga ut sitt kök på något vis och så ska dom nog även ta tag i sitt poolbygge igen.
Det hade varit så skönt om dom byggde ut köket, för det är jätte litet, men om jag fattat det rätt, så ska dom bygga det ut mot gästhuset och kanske även ihop med gästhuset- och där bor ju lilla jag, så jag förstår inte riktigt.. Men det löser sig säkert. Sen skulle dom egentligen byggt pool för två år sedan, men den blev inte av p.g.a av något strul, så nu ska dom förhoppningsvis gör den också, vilket inte hade vart helt fel det heller!
/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar