måndag 3 januari 2011

St: Monica College

I går gjorde jag min ansökan till St:Monica College, så nu måste jag bara bestämma mig vilka kurser jag vill läsa.. Där har vi då det stora problemet, jag har ingen aning om vad jag kan läsa kanske schack eller kanske Kemi? Jaa som sagt jag kan välja i princip vad som helst, dom har alla möjliga kurser. 


Mina tankar går fram och tillbaka hela tiden. Vet ju egentligen inte vad jag vill bli- eller joo! Det vet jag ju visst, på sätt och vis i allafall- Jag vill ju bli rik- rich as hell. Fast nej, jag vill vara rik- nästan ekonomiskt oberoende, men jag vill ändå behöva jobba ihop mina pengar och spara pengar för jag älskar känslan när man verkligen verkligen vill ha någonting och spara sina pengar (eller tjatar jätte jätte jätte mycket på sina extremt gulliga föräldrar tills de inte orkar med ens tjat och köper det till en) och man tillslut har tillräckligt mycket pengar för att köpa denna sak- känslan när man då står med den i handen utanför affären och man är absolut lyckligast i värden trots att någon annan just fått en sprillans ny Ferrari California utav någon extremt rik jävle, men det bryr man sig inte om för just då är man så jävla glá!


Okej, seriöst nu.. En engelska kurs vore ju kanske bra att börja med.


Sen hade jag egentligen velat läsa cheerleading eftersom att det är så typiskt amerikansk och college liv man kan komma om man är tjej här haha, men jag vet inte om det där är riktigt min grej.. Tyckte jag att lyften vi gjorde på isen med Boomerang var läskiga.. 


Annars hade det varit kul att läsa volleyboll, men å andra sidan kan jag nog lära mig det på stranden i vår. 


Eller så kanske jag ska läsa foto eftersom att jag aldrig gjorde det på min media linje på gymnasiet, då kanske jag skulle få ännu mer användning för min finfina kamera!


Men egentligen skulle jag nog allra helst vilja läsa någonting med Buisness eftersom att jag har en liten dröm om att öppna egen klädaffär i Göteborg. Men jag skulle tro att det är lite väl svårt för mig att läsa på en sån kurs på Engelska... - ååh vad jag önskar att jag just nu önskar att jag var två år äldre, var kille och hette Christoffer Björk - för här snackar vi snille, jag vill egentligen läsa precis just det som han läser, en fyra årig Buisness mangement på en riktigt bra skola. Men tyvärr tror jag inte att mamma och pappa hade planerat två skitungar, så dom gav all smarthet dom har till lille Stoffer. Och sen kom jag och jaa då fanns det ju ingen smarthet kvar till mig. Så jag skyller på dom, för det är faktiskt jätte orättvist tycker jag! Skämt och sido, vi alla vet att Stoffer är grymt smart och att han även får väldigt bra betyg i skolan och jag väldigt är stolt över honom! (För när han blir rik så ska jag få en Röd Ferrari utav honom lovade han mig när han var typ 9 år och som ni alla vet, så håller man vad man lovar). 


Okej back to the subjuect now. annars då, vad kan man läsa då, matte, biologi, kemi, fysik och sånna dära grejjer är inte min grej.. Tyvärr, men däremot kan ju alltid sämhällskunskap och sånt vara rätt intressant. 


Fast egentligen spelar det inte så stor roll om väd jag läser här.. för jag måste ju ändå pluggat en typ 4 årig utbildning på ett universitet eller college för att kunna bli något, så mina 6 credits här kommer ju inte göra så stor skillnad.. Största anledningen till att jag egentligen är så taggad för college, är för att träffa amerikanare i min egen ålder inte bara alla barns föräldrar och lärare och kassa biträden! jag vill ju komma in i det amerikanska livet på riktigt!


Näe nog tjötat om detta innan ni blir helt psykade av mitt tjöt!


Förresten, det är typ en och en halv månad kvar till mamma och pappa kommer hit <3











/Em. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar