söndag 16 januari 2011

This is how we do

So far so good. Helgen har hittills varit helt fantastisk, snacka om ett liv på svart och vitt- på veckodagarna så passar man barn och är värsta "mamman" och på helgerna så blir allt wild and crazy- men vi gillare.


I fredag så var det ju "big plans" som sagt, men typiskt folket i L.A, så ändrar dom planer ganska nära inpå, meningen var att vi skulle på värsta fina middagen på en väldigt fin restaurang i Hollywood, men som sagt planerna blev ändrade- så det blev ingen middag. Så jag, Emelie och Mia gjorde i ordning oss, satte på oss våra klänningar & high heels och begav oss in mot Hollywood! Vi började med middag på en mysig restaurang där det gick gick alldeles utmärkt att beställa in drinkar utan att visa leg- mer sånt tack! Efter det begav vi oss vidare ner mot Sunset Blvd och in på Beso, visade mitt leg och sen var det bara att klampa in. Men då är ju frågan hur dumma vakter finns det? antingen så var det svenska körkortet för svårt för honom för att fatta att där det står 1991 05 30 kanske skulle kunna vara mitt födelsedatum och då lista ut att jag bara var 19 år och inte 21?! Eller också så måste han ha tyckt att jag var jääävligt snygg, ja det är i allafall dom två alternativen som jag kan komma på?!


Inne på klubben gick vi loss, eftersom att jag inte festat på typ 2 månader nu så var jag jävligt taggad! Ryktet om att vi var svenskar hann sprida sig genom lokalen på ca 15 minuter och sen visste nästan alla om det och sen kom folk fram och ville berätta vad de kunde säga på svenska : puss puss, Hej, Tack så mycket osv. 


När vi frågade DJ:n om hon hade Swedish House Maffia smila hon och tog fram en nya skiva. Och jävlar vilket drag det blev när den spelades. Enligt Promotern (Marco) vars födelsedagsfest vi var på, så gjorde vi festen, för vi dansade konstant och bjöd på oss själva och fick då igång alla andra också- det var tydligen väldigt uppskattat och för det fick vi mycket beröm!


Dagen har spenderat ute i solen. Vi började med en frukost på Malibu piren och sen gick vi ner och la oss på stranden et par timmar, efter det drog vi oss in mot Beverly Hills Shopping mall och sen vidare till Sunset Blvd för att prova favorit fiket Aroma. Men vi kostaterade att vårat stammis ställe var bättre men att detta ändå var helt okej!


I morgon blir det kanske beachvolleyboll och ännu mer shopping. Men nu är det nanedags för mig!


God morgon Sverige- Rise and shine!
Good night America- Sov  så gott!
/Em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar