lördag 8 januari 2011

Dags för den stora skilsmässan.

Igår skulle vi firat Maria med lite bowling  men det var en timmes kö för att få banorna och då hade vi säkert inte heller fått båda banorna samtidigt, så vi gick istället till Cheesecake Factory - herre jävla sicka portiner. Efter det så var det meningen att vi skulle gå på bio istället för bowlingen, men tiden rann i väg extremt fort och halv tolv insåg vi att vi redan hade missat bion också.. Jag var hemma straxt efter tolv och somnade på nolltid. Vaknade kl 8 i morse, så då tände jag lampan vid sängen, mös ner mig lite extra i sängen och tog fram Gynnings bok. Läste ett par sidor innan jag kände "vafaan jag har bättre saker för mig att göra". Egentligen hade jag behövt ett riktigt svettigt träningspass, men jag var för lat för att sätta mig i bilen och köra bort till St: Monica för en löprunda, så istället blev det bara lite styrketräning. Men det är ju alltid bättre än ingenting!


På måndag börjar Tom skolan och då är det "back to normal again" för min del, vilket betyder att jag ska ta tag i träningen på riktigt. Dagarna bara rusar i väg och just idag är det en månad kvar tills mamma och pappa åker till Boston och 12 dagar senare till mig och hur skulle det se ut om jag var rund som en köttbulle i ansiktet då?! Jag själv känner att jag blivit lite större om lilla magen, men konstigt nog känns det som att jag e smalare runt benen, men det kanske bara e min konståkningsmuskler som börjar trilla av mig nu?...Mardrömmen är hur som helst att jag ska komma tillbaka till lille Sverige lika rund som en pepparkaka och tjock som en lussekatt! Förhoppningsvis blir det inte så, men då kanske det även är dags för mig att skilja mig med min stora kärlek- onyttigheter! Vi har nu haft lite mer en ett 19 årigt förhållande, men nu funkar det inte längre.. Så nu är det dags för skilsmässa- vi får se hur det går..? Det blir nog en tuff match. 
/Em. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar