torsdag 13 januari 2011

Told ya

I dag tog jag & Maria oss till St:Monica College för att få lite mer information om kurser och så vidare. Vi stod i kö i en halvtimma för att få reda på vart man kunde få broschyrer om deras kurser osv. -Man fick inga broschyrer- man fick köpa dom!det var smockat med folk eftersom att alla skriver in sig till sina kurser och ändrar sina kurser och allt sånt nu innan terminerna sätter i gång, så vi fick inte så mycket hjälp där.. men jag ska nog ta mig dit någon annan dag i veckan också..


Sen så hände de- det som jag väntat på!
Det var verkligen ett "plötsligt händer det ögonblick" (ni vet fån den dåliga TV-reklamen).
Jag visste att det var omöjligt att bo i USA utan att vara inblandad i en bilkrock!


Jag kör rakt fram på vägen -"huvudleden" i detta fall, bilar står parkerade längs med vägen på båda sidor och och Maria kör i bilen bakom mig. Sen säger dom BOM och jag fatta inte vad som hände typ.. 


Då är det en tjej (18 år och haft körkort i 2 veckor) som kör in i mig bakifrån, fråga mig inte hur- för hon stod parkerad efter vägen och skulle köra ut?! Amen hallåååå?? Hon måste ha blundat samtidigt som hon tryckte på gasen.. Hur som helst så måste Maria tvärbromsa för att inte köra in i henne annars hade vi haft en trippel krock. Men jag hade tur - hon scratchade bara lacken på min bil och Maria hann bromsa. Men sen kommer ju de sjuka, hon hävdar att det är mitt fel att jag körde in i henne?- Whaat?A men tjena- jag kör framåt och kör på dig bakifrån?- snälla förklara hur det där skulle gå till?? Tack och lov hade jag Maria med mig som är rätt bra på att käfta! Så tjejen ringer sin pappa och förklarar situationen och han säger att det är hennes fel utan tvekan och att dom ska betala! 


Men gissa om jag kände mig dum när jag ringde Sam och berättade det.. fyfan vad jag skämdes! Men han tog det med en klackspark, ryckte på axlarna och sa tur att det inte hände något med dig!


Vi var på väg till Hooters för att käka lunch men p.ga. krocken rusade tiden iväg, så jag fick beställa "to go" för att hinna med att hämta upp Tom från skolan.. När jag berättade för barnen vad som hände så sucka dom och sa " åååh alla au-pairer kraschar våra bilar" Haha fast det har faktiskt aldrig varit någon av deras fel- men ändå! True shit, snälla kan amerikanarna lära sig köra bil?!


/Em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar