söndag 9 januari 2011

Fran gammal till ung



(födelsedagsfirande)

Igår blev det en lång dag. Jag hämtade upp Elin i downtown hos hennes kille, sen plockade vi upp hennes kompis, så åkte vi till Stapels Center och tog en keffe, eftersom att dom inte har uttrycket fika här. Efter det åkte jag och Elin till Long Beach och träffade lite andra kompisar till henne och pips så var vi på en födelsedagsmiddag. Men det var kul, men helt plötsligt kände jag mig inte gammal längre som jag gör hemma i Göteborg, nu känner jag mig som den där lilla fega, oskyldiga 15 åringen igen eftersom att jag är "sooo young" enligt alla amerikanare, sån tur var, så är Elin lika gammal som mig! Efter middagen så skulle ju givetvis alla andra vidare men jag och Elin bestämde oss då för att dra oss tillbaka till Los Angeles, det var ju trots allt 1-2 timmar hem för min del beroende på trafik.. 


Förövrigt? kl 10.30 pm en lördagskväll- hur fan kan det vara stopp på en motorväg då??


För er som inte vet så ser det ut såhär i downtown. Aa ni kan ju tänka er sjävla och köra på och av och byta freeways och ditten med datten på dessa 6 filiga vägar upp och ner. Som att det inte räckte med allt för många olika vägval, så fick min GPS lite smått hjärnsläpp igen.. och tog oss av och på lite väl många gången istället för att fortsätta rakt fram- But we made it after all!

(Påväg till Elin)

(Downtown)

(Downtown)






Idag är det ännu sämre väder än igår, så det där med beachvolleyboll tror jag vi stryker.. Fan jag skulle valt mitt kära Florida istället för är e det soligt och 26 + every fucking day. Big misstake!
/Em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar