måndag 24 januari 2011

Hangover without alcohol

Fullt ös medvetslös och nu är jag helt slut, sov 5 timmar denna helgen och har vart i gång från tidig morgon till sena kvällar! I lördags blev det Zuma beach, sen lite shopping i Beverly Hills och sen hem till mig och göra i ordning oss för att sen åka in mot Hollywood. Kvällen spenderades på Supper Club och avslutades med "In & Out" påvägen hem. Det var jag som var "The driver" i helgen, så jag har vart nykter men just nu är det nog jag som känner mig mest bakis, eller "bake" som alla  tuffingar  säger- dom andra har ju sovit som små grisar hela helgen- i min säng- på stranden- i bilen osv. 


Största skillnaden mellan att gå ut i Göteborg och i Hollywood är att klubbarna stänger kl. 2 här, man kan gå ut utan att dricka, och när medans man väntar på att sin bil ska komma från "Valet Parking" (man ställer bilen utan för stället, så kör dom iväg med den och parkerar den åt en sen kör dom fram den åt en när man ska hem) så rullar det förbi aningen fler limousiner, större limousiner och jätte limousiner, Ferraris, Lamborghinis, Mustanger, Tesla -eller Teslor kanske man säger? osv.. aaa ni kanske fattar skillnaden. Men vi gillar det! Karin var lite väl full och lite väl trött på att stå och vänta och precis framför oss så står det en H3:a, vilket hon tyckte var passande, så hon säger "Hej" till ägaren öppnar dörren och hoppar in och sätter sig- sen när våran bil kommer- kliver hon ur Hummern och säger något i stil med "Tack för sitten". 


Jag hade bestämt mig för att inte köpa någonting denna helgen, men så hamnade jag i Marc Jacobs butiken och helt plötsligt så så stod jag där med två påsar i handen och en lite mindre full plånbok?!... Suck- men bra köp blev det!


Alla svenskor sov hos mig i lördags så i går morse tog vi bilarna in till Venice och käkade frukost, sen åkte jag och Gabbi vidare till vårt au-pair möte och där utökade vi oss lite grann, så nu är vi 9 svenskar i gänget istället för 6! Men Emmy är redan inne i "rematch" för hennes familj är heeel mongo, Daniel är hos en as rik familj- dom har tydligen en privatjet- "för det har ju vem som helst". Och så har vi Paulina, hon är nog den som är mest som mig i sätt och stil, det liksom klickade direkt! Dessutom är hon den första som bor på samma sida om bergen som mig, typ 15 min bilväg emellan- kan det bli bättre?!


Ja det var nog allt jag hade att säga för stunden, nu ska jag ta en nap. Jag låter bilderna tala för sig själva!







Observera att mongot är en kille- mycket straight 







/Em. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar